• Petra645

Dålig på att tvätta!!

Min man är helt värdelös på att hjälpa till i tvättstugan han tvättar aldrig familjens tvätt. Han kan slänga in sina arbetskläder om dom är smutsiga. Det är alltid jag som gör det. Han hjälper inte ens till när jag kommer in med ren tvätt och ska vika in allt. Eller ibland händer det men då viker han bara lite sen går han iväg och börjar med något annat ist. Sist han tvättade en hel tvätt själv va när jag va gravid med senaste barnet som nu är 16 månader. Så det är ett bra tag sen.. Någon som känner igen sig?! Har funderat några gånger på att plocka ur hans kläder ur korgen och skita i att tvätta dom så kanske han lär sig till sist. Eller är det för elakt ?!

• Svar på tråden Dålig på att tvätta!!
  • Pissenisse

Min man har aldrig rört tvättmaskinen, han gillar det inte. Och jag skulle aldrig få för mig att kräva av honom att göra det heller.
    Däremot sköter han all rengöring kring köksområdet och badrum. Där orkar jag inte skrubba...

Låter han dig göra ALLT i hemmet o själv bara sitter så är han ju inte bara lat utan respektlös.
    men om han tar över något annat område som du gärna slipper så gör det väl inget? Om han inte redan gör det, så föreslå åtminstone en deal. 

• Petra645
    Pissenisse skrev 2012-07-31 18:39:28 följande:
    Min man har aldrig rört tvättmaskinen, han gillar det inte. Och jag skulle aldrig få för mig att kräva av honom att göra det heller.
    Däremot sköter han all rengöring kring köksområdet och badrum. Där orkar jag inte skrubba...

Låter han dig göra ALLT i hemmet o själv bara sitter så är han ju inte bara lat utan respektlös.
    men om han tar över något annat område som du gärna slipper så gör det väl inget? Om han inte redan gör det, så föreslå åtminstone en deal. 

Nej han är inte lat av sig han tycker om att ha det fint här hemma så han städar och donar.  Men just om tvätten säger han att det är tråkigt, bara för det är tråkigt kan man inte bara strunta i det. Man måste även göra dom sakerna som är tråkiga.

Hoomlan: Jag har sagt åt honom flera flera gånger får till svar att det är tråkigt. Då brukar jag säga det tycker jag med,men man kan inte strunta i att tvätta för då skulle ingen ha rena kläder..   
  • alanbanks

Jag ogillar att dammsuga och torka golv, och då gör sambon det. Han gillar inte att vika tvätt och då gör jag det. Men det är ju en överenskommelse!

• gryning2

Jag är bara glad om min man låter bli just tvätten för han fattar aldrig hur det ska sorteras eller vems kläder som är vems när det ska in i garderoberna.... I ert fall skulle jag låta mannen göra mer av någon annan syssla om han är dålig på just tvätten. Du kanske kan slippa dammsugningen eller något annat och han sköter det till 100 %

Mamma till två pojkar födda 2007 och 2011
  • Petra645
    gryning2 skrev 2012-07-31 18:54:21 följande:
    Jag är bara glad om min man låter bli just tvätten för han fattar aldrig hur det ska sorteras eller vems kläder som är vems när det ska in i garderoberna.... I ert fall skulle jag låta mannen göra mer av någon annan syssla om han är dålig på just tvätten. Du kanske kan slippa dammsugningen eller något annat och han sköter det till 100 %

Det va en smart överenskommelse!! Det ska jag prata med honom om..

Får jag fråga en sak, efter att du har skrivit så har du texten "mamma till två pojkar födda 2007 och 2001" hur fixar man det??   
  • Petra645
    Petra645 skrev 2012-07-31 20:39:21 följande:

Det va en smart överenskommelse!! Det ska jag prata med honom om..

Får jag fråga en sak, efter att du har skrivit så har du texten "mamma till två pojkar födda 2007 och 2001" hur fixar man det??   

haha 2011 skulle det ju stå.
  • Mercurialis

Tvätten är mina domäner. Jag vet att maken kan sortera och tvätta men jag vill ha tvätten gjord på mitt sätt och gör därför allt själv. Han stryker sina skjortor samt lägger in sin färdigvikta tvätt på rätt plats i skåp och lådor. Sedan hör det till saken att jag tycker att det är roligt att tvätta.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Dålig på att tvätta!!