• Frögurka

Viking vs Ecco vs Superfit vs Kavat??

Ja har provat alla förutom Superfit.. Har nu köpt ett par Superfit goretex vår/sommar/höst skor. Innan ja använder dom vill ja gärna höra era åsikter om vad ni tycker om de olika märkerna ni själv provat o vad ni föredrar o varför Anledningen till att ja köpte Superfit var för att ja hittade dom på rea för halva priset.. Ja vet egentligen inget om dom, men utgår från att dom är jämförbara me dom andra olika märkernas komfort, kvalitet o funktion? Me tanke på priset.. Tacksam för svar ))

• Svar på tråden Viking vs Ecco vs Superfit vs Kavat??
  • PrickenoGrodan

Har bara erfarenhet av vinterkängor från Superfit. De var bra, varma fötter och även torra trots att sonen badade i vattenpölar.

• PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2012-08-03 19:11:38 följande:
    Har bara erfarenhet av vinterkängor från Superfit. De var bra, varma fötter och även torra trots att sonen badade i vattenpölar.

Kan tillägga att de var smala i modellen.
  • Simben

själv föredrar jag viking till barnen men det pga att de är lite bredare och mina tjejer har breda fötter, superfit skulle de aldrig få på, de är för smala för dom, jag har varit supernöjd med viking

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • PrickenoGrodan
    Simben skrev 2012-08-03 20:51:57 följande:
    själv föredrar jag viking till barnen men det pga att de är lite bredare och mina tjejer har breda fötter, superfit skulle de aldrig få på, de är för smala för dom, jag har varit supernöjd med viking

Just därför valde vi dem då sonen har smala fötter, men annars tror jag att de är likvärdiga.
  • Luella

Min dotter som är drygt tre har haft Viking två vintrar för dom har fått bra i tester. Men trots dubbla ullstrumpor känns hennes fötter kalla. Den här vintern blir det andra vinterkängor, vilka vet jag inte.

Superfit har min dotter haft under sommaren och dom är vi nöjda med.

• Veritaslux

Superfit är som andra skrivit smalare. Har sandaler som passar min dotter perfekt. Bra kvalitet.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Maisie

Dottern hade superfit sin förrförra vintern och de var perfekta. Varma, torra och väldigt lätta. Förra vintern hade hon ett annat märke och de var både tyngre och höll inte tätt trots att de skulle vara vattentäta så i år blir det superfit igen. Har precis köpt ett par superfit(normal läst) på rea från barnskobutiken som var nedsatta 30%.

Jag är egentligen tveksam till att köpa skor över nätet men eftersom de både har fri frakt och fri returfrakt så känns det ok. Jag gillar även att de har innermåtten på skorna och om det är smal, normal eller bred läst. Jag trodde att vår superspäda dotter hade smala fötter men när jag använde deras uträknare så hamnade hon på normal läst på gränsen till bred.

Hon har ett par skor som passar bra på bredden så vi hoppas att vinterkängorna ska passa (de har normal bredd) men de köpte vi i Borgeby skors butik (de har även nätshop som tyvärr har för lite information om bredd och innermått).

Svar på tråden Viking vs Ecco vs Superfit vs Kavat??