• Ssofia

Flyga med bebis LA-Sthlm, hur gammal borde han vara.

Hej!

Jag kommer få mitt tredje barn i USA, innan jag visste att vad jag var gravid hade jag bokat en trip hem på tre veckor med mina andra barn. Som det ser ut nu så kommer bebisen födas exakt en månad innan avresedatumet. När bör man tidigast flyga så långt?

Min första fick jag på utsatt datum, nummer två kom en vecka sent.

Tips, Tack!! 

• Svar på tråden Flyga med bebis LA-Sthlm, hur gammal borde han vara.
  • evaoregon

Jag skulle nog vänta tills barnet var i alla fall tre månader och ni har hunnit skaffa pass.  

• Ssofia

Ok, tack. Men bebisen kan ju resa på mitt pass. Men för lungornas skull? Jag har hört att dom inte klarar av kabintrycket för tidigt.

• älskarlivet81
    Ssofia skrev 2012-08-01 08:51:45 följande:
    Ok, tack. Men bebisen kan ju resa på mitt pass. Men för lungornas skull? Jag har hört att dom inte klarar av kabintrycket för tidigt.

Bebis måste väl ha ett eget pass? Har inte hört att man kan,åka på förälderns pass..
  • evaoregon
    Ssofia skrev 2012-08-01 08:51:45 följande:
    Vilket land har ni medborgarskap i där barnet kan resa på ditt pass?  Det funkar i alla fall inte med varken svenskt eller amerikanskt pass att barnet kan resa på förälderns pass.

Jag vet inte hur det är med lungorna, men jag skulle vänta tills cirka 3 månader så att du har hunnit återhämta dig ifrån förlossningen och barnet har hunnit bli lite större och fått lite vaccinationer.   
  • evaoregon
    älskarlivet81 skrev 2012-08-01 08:54:45 följande:
    Bebis måste väl ha ett eget pass? Har inte hört att man kan,åka på förälderns pass..
    Inte med svenska eller amerikanska pass i alla fall.
Svar på tråden Flyga med bebis LA-Sthlm, hur gammal borde han vara.