• Anonym (Arg som ett bi)

Jävla helvetes Jysk, hur fan lyckas dom?

Är så sjukt jävla förbannad nu, köpte en soffa idag. 
    Hyrde släp, köpte soffan och en kille från jysk-lagret hjälpte oss att plocka in den.

När vi kommit hem och tagit bort all kartong märker vi att nåt inte stämmer. Då har jävla Skit Jysk gett oss 2 delar som är lika.
    Är så jäkla arg nu, va ska vi göra nu? Självklart tänker jag ringa till Jysk och klaga som faaaaaaaaaaan.

Menar dom att vi ska hyra släp IGEN bara för att frakta hem soffjäveln,
    Om de inte har soffan kvar i lagret tänker jag fan kräva pengarna tillbaka.

De kan ju fan inte förvänta sig att man ska komma med "obruten förpackning" 4

JÄÄÄÄÄVLA SOOOOOOPOR!

Nån som vart med om nå liknande, hur gick de för er? 

• Svar på tråden Jävla helvetes Jysk, hur fan lyckas dom?
  • Anonym

Men lugna ner dig lite. Du kommer ju få hjärnblödning om du fortsätter rasa så där.

Du ringer när du lugnat dig och ber dem köra hem den rätta delen och hämta den felaktiga. Är man trevlig och saklig så går det för det mesta bra.

• Anonym

Nu var det i och för sig CHILI som min bror handlade av, men där blev det också fel flera gånger.

Till slut krävde jag att de fick hämta den felaktiga soffan, bära ner den 3 trappor och bära upp den nya rätta som de fått köra 10 mil enkel väg.

Så stå på dig.    

SupersurasunkSara skrev 2012-07-31 20:43:55 följande:
    Kräv att DE hämtar soffan/betalar någon att hämta den samt att de levererar rätt bit till er.
    kan man göra de? De vore ju de bästa 
  • Anonym
    Anonym (Arg som ett bi) skrev 2012-07-31 20:48:44 följande:
    kan man göra de? De vore ju de bästa 
    Men självklart kan man det. Jag har till och med bett McDonalds köra ut rätt mat efter att de packat fel i påsen på take-away. Och det gjorde de snällt.

Ring och prata med dem (utan att vara otrevlig) så ska du se att det löser sig.
  • Johans Pillerill

Vi har haft problem med flera möbler och bemötandet där så vi har slutat handla där... Köpte sist en skänk där inte en enda dörr passade och de föreslog att vi skulle sätta dem så gott det gick... (de var minst 5cm för korta både på höjd och bredd). Sen fick vi erbjudande att köpa en ny likadan skänk för halva priset "så kan ni ta de luckorna och får ju lite extra reservdelar" :P troligt.

• Tigerliljaaa

jag handlar på ren princip inte möbler på jysk längre...  varenda möbel jag haft därifrån har rasat ihop flera av dom redan vid montering. blä

• Anonym

men snälla... du som kund har åxå skyldighet att dubbelkolla kartongerna ni lägger på släpet. det är
    mänskligt att fela. å e du så dum att du inte kollade upp vad du la på vagnen innan du lämnade butiken så
    får du ju skylla dig själv.

Sen ska du vara tacksam att du fick hjälp att lasta din vagn då det inte ingår i killens arbetsuppgifter och 
    på många ställen så får de inte heller hjälpa till.

dom har ingen skyldighet att kompensera dig , men är du trevlig så kanske de hjälper dig ändå. 

så sluta gnäll!      

• niagara

Har DU aldrig gjort ett misstag? Slappna av, ring till dem och ge dem en möjlighet att rätta till det..

Anonym skrev 2012-07-31 20:57:37 följande:
    men snälla... du som kund har åxå skyldighet att dubbelkolla kartongerna ni lägger på släpet. det är
    mänskligt att fela. å e du så dum att du inte kollade upp vad du la på vagnen innan du lämnade butiken så
    får du ju skylla dig själv.

Sen ska du vara tacksam att du fick hjälp att lasta din vagn då det inte ingår i killens arbetsuppgifter och 
    på många ställen så får de inte heller hjälpa till.

dom har ingen skyldighet att kompensera dig , men är du trevlig så kanske de hjälper dig ändå. 

så sluta gnäll!      
    vadå ingen skyldighet att kompensera mig? skämta du eller? menar du att jag inte har rätt att få rätt del till min soffa eller? Hoppas inte du jobbar inom butik...skulle nog inte handla från dej. 
Svar på tråden Jävla helvetes Jysk, hur fan lyckas dom?