• Anonym (Hm?)

Är detta mögel? *bild*

Tog just ut en påse minibaugetter ur frysen och en av dem såg ut såhär. En annan hade också lite sådant på sig men inte lika mycket. Det är vitare än vad som syns på bilden men ändå... Är det mögel?

• Svar på tråden Är detta mögel? *bild*
  • Anonym

Mögel i frysen? Nej, det skulle jag inte tro. Möjligen en frysskada, men mögel behöver värme för att växa.

• Anonym (Hm?)

Tänkte att det kanske blivit mögligt innan det frystes liksom... I donno.

• Dagmamman

Frysskada. Helt ofarligt. Kan möjligen göra det lite torrt just där det är skadat.

• Anonym
    Anonym (Hm?) skrev 2012-07-31 21:28:25 följande:
    Tänkte att det kanske blivit mögligt innan det frystes liksom... I donno.
    Är du väldigt rädd för mögel? Annars, skär bort den där biten och ät resten.
  • Anonym (Hm?)
    Anonym skrev 2012-07-31 21:30:25 följande:
    Är du väldigt rädd för mögel? Annars, skär bort den där biten och ät resten.
    Njäää, men tror man att maten har möglat så förstör det ju upplevelsen av att äta något, enligt mig iaf. Det ger avsmak. Att skära bort mögel hjälper inte, mögeltrådarna går djupt. Har livsmedlet möglat och man inte vill äta mögel så bör man kasta det. Inte för att det är farligt eller så liksom - men jag äter åtminstone inte möglig mat.
  • Anonym
    Anonym (Hm?) skrev 2012-07-31 21:40:44 följande:
    Njäää, men tror man att maten har möglat så förstör det ju upplevelsen av att äta något, enligt mig iaf. Det ger avsmak. Att skära bort mögel hjälper inte, mögeltrådarna går djupt. Har livsmedlet möglat och man inte vill äta mögel så bör man kasta det. Inte för att det är farligt eller så liksom - men jag äter åtminstone inte möglig mat.
    Du behöver inte äta möglig mat. Jag tycker bara du verkar vara liiiiite överspänd när det gäller mögel, då du fotar brödet och lägger ut en fråga på nätet om det.

• Dagmamman

Möglig mat kan allt vara farlig...Det beror lite på. Mögligt bröd skall du slänga, hela brödet. Sylt och yoghurt likaså. Möglig hårdost däremot, räcker det om du skär bort några centimeter runt möglet.

• Anonym (Hm?)
    Anonym skrev 2012-07-31 21:42:37 följande:
    Du behöver inte äta möglig mat. Jag tycker bara du verkar vara liiiiite överspänd när det gäller mögel, då du fotar brödet och lägger ut en fråga på nätet om det.

Inte särskilt upptagen ikväll bara?
Svar på tråden Är detta mögel? *bild*