• östgötetös

ta bort limrester, hur????

Vi har/hade en spegelvägg i badrummet (fanns redan där då vi köpte huset..) & nu när vi skulle ta ner speglarna så visar det sig att de är fulla med klister på baksidan & kan säga att allt klister sitter kvar på väggen!!!

Hur i h*lvete får man bort det???

Har speglar på en annan vägg där inne med som uppenbarligen även de har lim på baksidan! De sitter på en vägg ovanför ett element & limmet har runnit från spegeln å ner... Antagligen pga värmen från elementet.
    De kan inte haft elementet på själva eftersom detta har kommit efter att vi flyttat in.

Limmet är på en stor yta så att sitta & försöka skrapa med ett rakblad eller dyligt skulle ta år! Det är gryyymt kladdigt! 

HUR FÅR JAG ENKLAST BORT LIMMET (våtrumstapet)????

• Svar på tråden ta bort limrester, hur????
  • Stumpan83

Jag fick bort en massa Limrester när vi flyttade med bensin. Sådan man köper i vanliga matvaruaffären. Finns bland rengöringsprylarna men testa på ett litet ställe först så tapeten tål det.

• östgötetös
    Stumpan83 skrev 2012-07-31 22:31:02 följande:
    Jag fick bort en massa Limrester när vi flyttade med bensin. Sådan man köper i vanliga matvaruaffären. Finns bland rengöringsprylarna men testa på ett litet ställe först så tapeten tål det.

Ok! Men vad torkade du med då? Vanlig trasa bara eller skrapade du med något?

Jag har googlat en del & då är det flera som skiver att man ska hetta upp med hårblås & sen skrapa men mitt är ju redan så sjukt kletigt. Går inte bort med hett vatten.  
  • Stumpan83

Använde en trasa och ibland en disksvamp med vit skrubbyta då den är utan slipmedel. Men limmet verkade liksom upplösas av sig själv med bensinen så skrapa behövde jag inte men det blev en hel del att gno.

• Babybel

Prova aceton. Jag fick bort värsta kletiga limresterna från en tvättmaskin på det viset!

• Ms H

Jag hade testat ren bensin och efter blötläggning skrapat försiktigt med en liten spackelspade, samt tagit en disksvamp för det sista.

• Pimpinellan

Finns nåt som heter limtvätt. Funkar dock inte alls på tejprester som vi köpte flaskan till,men sånt där kanske. Nåt borde det ju funka på annars borde det ju inte få säljas!

• Jensan01

Hello!

Hur gick det ed bensin egentligen? Har källardörrar som fått någon slags gigantisk klistermärke i fanerlook på sig av tidigare ägare, drog av skiten och limmet sitter kvar på dörren.

J

• Sale

Vi skrapade rätt mycket lim från ett biljardbord när vi skulle byta duk. Aceton var det som fungerade bäst, köpte allt - bensin, limtvätt etc.

Svar på tråden ta bort limrester, hur????