• Anonym (gravid)

Angelsound/doppler tidigt i graviditeten?

Jag läste om en tjej här på fl som hört barnets hjärtljud med ett angelsound redan i vecka 8 och läst om en del andra som hört från iaf v9 och framåt.

Är de fler som hört innan vecka 12?

Jag har ett angelsound sen min förra grav, då lyssnade jag kanske 3 gr under hela grav o första gången runt vecka 12. Nu har jag haft upprepade missfall och de skulle va underbart att höra ett hjärta slå..     

• Svar på tråden Angelsound/doppler tidigt i graviditeten?
  • AG11

Jag har också en angelsound.
    Med sonen fick jag inte hem den förens jag var i vecka 14.. Hörde då med en gång då jag hade moderkakan i bakvägg.

I denna gravidtet hörde jag 9+2 första gången. Efter MYCKET letande. Även om jag vet vart bebis ligger så tar de ändå minst 5-10min innan jag fångar ljudet.. NU är jag i v11 ..

Allt spelar också roll på vart moderkakan ligger, har du den i framvägg så ligger ju den ivägen rätt stort. Så de är väll 50/50 skulle jag säga..
    Bli inte nervös om du inte hittar hjärtat.. Det är mkt svårt innan v 12.      Man hör inte tidigt om moderkakan ligger fram / det är för tidigt..

♥☆° Gosse född 111223 °☆♥ Bf 130223 °☆♥
  • Anonym (gravid)

va de första gången du prövade 9+2 eller lyckades du inte innan dess att höra?

Jag är ju väldigt medveten om att jag säkert inget hör än på¨ett par veckor, men de skulle va en underbar bonus bara =) 

• Takex

Nja runt vecka 11 gick det väl att höra med lite tur och tålamod. Dom som hör i vecka 8 hör nog sin egna puls :P

• Celest

Hur kan man missta sin egen puls och tro det är bebis? Finns väl ingen människa som har hjärtslag på 150 per minut eller tror en bebis har 60!? Det tror jag inte nån gör.

• AG11
    Anonym (gravid) skrev 2012-08-01 11:49:09 följande:
    va de första gången du prövade 9+2 eller lyckades du inte innan dess att höra?

Jag är ju väldigt medveten om att jag säkert inget hör än på¨ett par veckor, men de skulle va en underbar bonus bara =) 
    Jo jag försökte innan med, men visste ju att det inte skulle höras något för det är ju toktidigt.. Men den gången jag hörde i 9+2 så letade jag inte, utan av ren slump hittade jag när jag lyssnade på tarmarna
  • Takex

Celest> om du bara visste, det finns människor för allt ;)

• Anonym (gravid)
    Takex skrev 2012-08-01 11:57:12 följande:
    Nja runt vecka 11 gick det väl att höra med lite tur och tålamod. Dom som hör i vecka 8 hör nog sin egna puls :P

Nej det var barnets hjärtljud, hon la ut en klipp där man hörde puslen och de va absolut inte hennes egen :)
  • stikkem
    Celest skrev 2012-08-01 12:05:41 följande:
    Hur kan man missta sin egen puls och tro det är bebis? Finns väl ingen människa som har hjärtslag på 150 per minut eller tror en bebis har 60!? Det tror jag inte nån gör.
    Nej en normal vuxen har inte sa hog puls. Daremot kan ett foster ha en puls pa hundra eller lagre innan v.6-7.

Foster kan ocksa ha bradykardy nagot senare, da ofta med dalig prognos.
  • AG11
    stikkem skrev 2012-08-03 10:35:29 följande:
    Nej en normal vuxen har inte sa hog puls. Daremot kan ett foster ha en puls pa hundra eller lagre innan v.6-7.

Foster kan ocksa ha bradykardy nagot senare, da ofta med dalig prognos.

Vad är bradykardy?
  • Topcom

Jag hörde första gången i v 9 plus 2, efter mycket letande. Det var helt annorlunda jämfört med min egen puls:)

• stikkem
    AG11 skrev 2012-08-03 10:44:16 följande:

Vad är bradykardy?
    Lag puls. Foster over 6-7 veckor ska ligga over 100 slag i minuten. Ligger dom under anses de vara bradykarda.
  • AG11
    stikkem skrev 2012-08-03 10:58:17 följande:
    Lag puls. Foster over 6-7 veckor ska ligga over 100 slag i minuten. Ligger dom under anses de vara bradykarda.
    Okey. tack
  • stikkem
    Celest skrev 2012-08-03 16:57:37 följande:
    Bradykardi heter det btw
    Ingen aning. Forsvenskade det engelska ordet bradycardia helt enkelt.
  • nozpa
    Takex skrev 2012-08-01 11:57:12 följande:

Min erfarenhet också. Lyssnade en gång utan att jag var gravid, men hade jag varit gravid hade jag nog trott att det jag hörde då var barnet. Så ja, i många fall hör nog folk fel. Har för mig att jag hörde i vecka 11 förra gången. Är i vecka 11 nu idag, men har inte testat ännu. :P
Svar på tråden Angelsound/doppler tidigt i graviditeten?