• Anonym (TS)

Molnande värk i magen - Vecka 32

Har de senaste 2 dagarna har en mensvärkliknande molnande smärta i nedre delen av magen. Precis som vid mensvärk. Denna smärta är ihållande, inte så att den kommer och går.
    Jag är gravid i vecka 32.

Har sammandragningar från och till, men dessa gör inte ont och känns inte speciellt obehagliga. Vad kan denna molnande värk vara? Den är mer konstant och inte i samband med sammandragningarna.
    Känner mig även illamående från och till, kan detta ha någon med värken i magen att göra?

• Svar på tråden Molnande värk i magen - Vecka 32
  • nallemajja

Hej,

Känner igen mig i din beskrivning. Hade denna molvärk både vid min 2:a graviditet och nu under min 3:e graviditet. Vid 2:a graviditeten började det kanske i vecka 37-38. Nu började det i vecka 33. Förra gången jag var gravid sa min barnmorska att många brukade beskriva förvärkar precis som molvärk/mensvärk. Jag är också lite illamående till och från...det vet jag inte vad det beror på men det kan ju bero på att jag äter järntabletter eller att bebisen trycker på någonstans. 

• Anonym (TS)
    nallemajja skrev 2012-08-01 09:54:01 följande:
    Hej,

Känner igen mig i din beskrivning. Hade denna molvärk både vid min 2:a graviditet och nu under min 3:e graviditet. Vid 2:a graviditeten började det kanske i vecka 37-38. Nu började det i vecka 33. Förra gången jag var gravid sa min barnmorska att många brukade beskriva förvärkar precis som molvärk/mensvärk. Jag är också lite illamående till och från...det vet jag inte vad det beror på men det kan ju bero på att jag äter järntabletter eller att bebisen trycker på någonstans. 
    Men är det förvärkar ifall man inte har SD och smärtan är konstant? Obestämd 
  • TeamCaz

Den mojnande värken vet jag tyvärr inte vad det kan vara, men illamåendet däremot beror nog på att barnet växer mycket under denna perioden.

Mellan vecka 30-40 så lägger barnet på sig ca 2kg och då kan man må illa när den växer som mest.

Jag är i vecka 30 o mår illa jämt sedan en vecka tillbaka, börjar bli rädd att mitt barn kommer bli en stor unge :-P

Hoppas det bli bättre snart

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Takex

Det låter som Braxtons :D dom har vi alla men vissa känner mer och andra mindre, dom är som en ihållande mensvärk men kan oftast brytas av att man helt ändrar ställning. Mina ger sig ibland när jag ändrar position men ibland kommer dom tillbaka igen på engång.

Förutom att röra sig kan man prova att dricka mer vatten för vätskebrist kan dra igång Braxtons. Men hur som helst är dom ofarliga och bara livmoderjumpa :)

Svar på tråden Molnande värk i magen - Vecka 32