• Anonym (lön)

Lön ekonomiassistent bemanningsföretag?

Jag är 35 år har 10 års arbetslivserfarenhet inom ekonomiassitent och löner. Har sökt jobb inom bemanningsföretag som ekonomiassistent och deras löner ligger på mellan 20.000-22.000:- jag skulle läm,nan löneanspråk. Kan jag klämma till med 23.000 tror ni? hade 25.000 på ett privat företag inom fakturering och löner? 20.000 låter lite väl lågt men jag vet ju att deras löner inte är så höga tyvärr. Jag har för tre år sedan jobbat inom bemanning och hade då en lön på 19.500:-

• Svar på tråden Lön ekonomiassistent bemanningsföretag?
  • FrökenY

Jag tycker du ska begära minst 25 tkr, men det beror förståss på hur omständigheterna ser ut.
    Söker du ett specifikt uppdrag där du vet du skulle vara precis rätt kandidat och har is i magen eller är du arbetslös och lite desperat?

Jag fick 25 tkr när jag jobbade som ekonomiass på bemanningsföretag, det var dessutom fast lön oavsett om jag hade uppdrag eller ej.  

• Anna Paulita

Jag tycker alltid man ska lägga sig ettpar tusen över det man vill ha. Att begära lön utan förhandlingsutrymme känns dumt. Dra till med 25 000. De kommer inte avstå från att anställa dig för att du begär högre lön än de vill ge, däremot ger de dig inte lönen du vill ha.

• Anonym (lön)

Jag tror att lönen skulle ligga på 25,000-26,000 om jag var anställd direkt av företaget. Nu sa jag 22.000 då jag avr desperat så jag antar att det är för sent att ändra mig? I allaefall så skall jag skriva kontrakt nästa vecka och jag är ändå tacksam över att jagfått ett uppdrag som verkar stimulerande och utvecklande uppgiftsmässigt.

• Anonym

Ekonomiassistenter finns det gott om, när du jobbar på bem. företag så ska du inte bara försörja dig själv utan även dra in pengar åt bem. företaget så att det täcker säljarnas och konsultchefernas löner också och hela organisationen. Så mycket mer kan du inte räkna med att få tror jag.

Jag jobbade själv på bem.företag och attityden från företaget var hela tiden är du inte nöjd med lönen så finns det andra jobb. Ett av de största i branschen som ses som seriösa. Jag hoppas du har mer tur och hamnar hos ett bem. företag som bryr sig mitt företag sket fullständigt i konsulterna och oavsett hur illa det var på uppdraget så var det bara kunderna de brydde sig om och hur deras egen personal mådde struntade de fullständigt. Skulle kunna ge så många exempel på konsulter som blivit utskällda och illa behandlade av det företaget på väldigt många olika sätt men kan av olika skäl inte gå in på det nu. Men hoppas du har mer tur än så.

• Anonym

Kan väl också lägga till att efter mina upplevelser så kan jag inte rekommendera nån att jobba på bem. företag det är en slavbransch där man blir utnyttjad till max för jättelåg lön. Men det finns säkert andra som har en mer positiv syn och jobbat på bra företag.

• Anonym (Ekonomiass)

Nja, jag är 27 och har jobbat på ett konsultftg i sthlm i drygt tre år.Har iofs en universitetexamen men har 29800 innan skatt så tycker det låter väldigt mjäkigt att du bara skulle få 20-22000. Så stor skillnad på vad vi gör kan det inte vara. Men du kanske inte söker jobb i sthlm iofs?

• Anonym

Jag jobbade på ett jättebra bemanningsföretag i våras som konsult, jag blev rekryterad via det bemanningsföretaget till mitt drömjobb, så där samarbetade konsultsidan och rekryteringssidan och där hade de kvällssemenarier för anställda, de hade after work kvällar, julfest, sommarfest,som var jättebra och kom ut och gav mig en avskedspresent när jag slutade och de skickade blommor till nya jobbet och önskade mig lycka till, visst bemanningsföretaget hade lägre lön, men jag fick chansen att jobba med saker jag inte hade gjort tidigare. Jobbade som redovisningsekonom då, och har bättre lön nu när jag är anställd och nu som redovisningsansvarig så det är ett helt annat jobb.

Men hoppas att du kommer att trivas att det är ett seriöst bemanningsföretag, och att du kan få anställning hos företaget om du trivs där.

Svar på tråden Lön ekonomiassistent bemanningsföretag?