kul att läsa om andra med diabetes =) känner ingen (ingen tjej) som har de o har/är me barn, kul o bolla o dela tankar med.
med sonen visste vi inget om att ja var me barn förre i vecka 10-11. hade vart på semester i thailand 3 v , kom hem o börjadde må lite illa. men tänkte inte så mkt på de. ddagarna gick o de kom o gick, började kräkar lite o va trött men hade fortfarande ingen tanke på att ja var me barn, tänkte bara att de går över snart.
min kille fyllde år, o vi hade tänkt gå ut me ett par kompsar men ja va så illamående o risig så dom gick ut o ja soffa, men en av mina tjejkompisars kille sa till mig att du måste ju va me barn typ o då slog de mej .. men ja gick nog hemma nån dah till innan ja köpte tesst o då vart de + direkt.
helt förvånad =) men då slog de mig också att ja inte haft mens på 3 mån o jag förstod lite varöfr ja mått som ja gjorde i thailand, var trött där nere men de trodde ja bara va pga värmen o resan osv, men ja kände verkligen alla dofter, mat, hav, sand, skit, kloak, blommor, parfymer, kryddor, ja allt kände jag... hade svårt o få i mig maten, fick bara i mig frukt o grönt typ ...
men ja ringde till BM iaf samma dag ja + o fick tid direkt o även ul veckan efter o då va ja i 12+3 :)
så var min första grav. sen kom han i vecka 35, 3044 o 46 lång.
flödet till honom vart dåligt mot slutet så på ett ul ja va på där i v 35 blev ja inlagd direkt o vart kopplad till CTG över dagenn o natten, dom tyckte han verkade slö o "livlös" så om han inte visade mera tecken på liv o rörelse under den natten ja låg inne så vart de kejsar snitt morgoen efter. och när morgonen kom så kom läkaren o tittade op kurvirna o ja hann verkade för trött inne i magen sa dom o han verkade behöva komma ut redan så ja vart inrullad på ks. Men ja va vaken o allt gick fort o bra o de va super häftig upplevelse :)
vi låg 9 dagar på neo.
Nu med nr2 kommer jag ju veta om att ja är me barn så ja ska göra mitt bästa för o hålla socker o allt i styr. Ja jag har också fått tillsagt att runt/under 7 ska man ligga o jag hoppas ja klarar det.
Jag försöker ligga så bra ja kan hela tiden i blodsocker men ibland svänger de.
men just sådär som du beskriver att komma så lågt ät riktigt obehaglit.. vaknade så inatt o hade 2.3 i socker. va dyblöt av svett!! va bara upp o hiva i sig juice.
jag tror inte de blir en bebis denna månad, har en ssån känsla bara. men ja hoppas!! men de e ju som du säger,när mann verkligen vill ha en bebis då går de plötligt inte ;)
oj nu vart de långt inlägg... hoppas du inte somnat, ursäkta om de e mkt stavfel men de fattas lite knappar på datan pga sonen min så den lever sitt egna liv ibland när de stavar ;)