Vad ska jag plugga till egentligen? Råd och hjälp tack!
Jag är 26 år och mamma till en sju-åring. Jag läste igenom gymnasiet på komvux efter hon kom och har läst till sjuksköterska i 1½ år. Var sjukskriven endel när jag läste på komvux för depression och sen har jag varit sjukskriven nu sen i December för att jag varit helt slutkörd. Har aldrig haft ett jobb mer än sommarvik.
Valde ssk-utbildningen för att jag inte kunde komma på något annat, gjorde min behörighet hos komvux utefter det också så har bara Matematik B i behörigheten. Kände egentligen rätt fort att det inte var min grej, tänkte söka om men gjorde sen inte det ändå. Nu har jag varit hemma länge och klurat och nä.. jag tycker egentligen inte det känns som något jag vill göra men samtidigt har jag redan läst halvvägs och har gigantiska studieskulder redan som det är.
Vill egentligen jobba inom biologi eller annan life science dock har jag förstått att arbetslösheten är stor. Biomedicinsk analytiker låter roligt men lönesituationen där verkar vara sämre än hos ssk. Civilingenjör (bioteknik) lät roligt men jag har inte veckor nog kvar hos CSN för att ge mig in på något sådant med tanke på att jag måste läsa in behörighet först också.
Måste ju banne mig skaffa ett yrke någon gång, börjar få smått panik när jag går här hemma sjukskriven. Kanske borde läsa färdigt ssk ändå..
Vad läste du på högskola/vad arbetar du som?