Hej .. vad duktig du vart .
Jag fick reda på i vecka 11 att jag var gravid med min son, så jag kan inte påstå att jag haft samma stenkoll som du.
Men när jag väl fick reda på allt och alla koller gjordes och Ull så såg allt ut precis som de skulle! Lättnadd kände man. Hade precis kommit hem från 3 v i Thailand när jag gjorde testet.
Som tur var, så var de ingen "supa" resa utan vi var där och njöt av värme o sol. Men jag försstod ju sen när jag fick mitt pos test varför jag mått som jag gjort där nere o carför jag känt dofter, ssvårt me mat , tröttheten, lite illamående titt som tätt osv.
Jag har haft lite svårt me min diabetes och låg på ca 7 i hbA1C under hela tiden, de ville inte ner riktigt. Anväder pennor. Pump är säkert MKT bättre! har haft de ttidigare men hade svårt för den.
Allt gick bra under månaderna men åkte på lite extra UL för o hålla koll på storleken på honom osv.
Åkte sen i v 35 in på ett rutin UL där dom däremot tyckte att han verkade trött och slö. Frågade mit om jag tyckt han verkat röra sig som vannligt eller om jag tyckt att de vart mindre rörelser.
Just då tyckte jag allt kändes ok, men nu i efterhand så tror jag att jag tycker han inte rörde sig så mkt som hann gjorde men jag tänkte inte alls de som något dåligt, mera som att de blev ont om plats. De enda jag minns bra är att jag hade mkt sammanragingar o endel var väldigt obehagliga, men enligt BM var de ok.
Iaf, jag blev kvar på UL o vart inlagd med CTG , under ressten av dagen o nattten, dom ville se hur mkt han rörde sig.
På morgonen kom läkare o tittade o de va som dom trodde, hans tillförsel med syre o näring var dåligt så han fick inte tillräckligt så darav mindre aktivitet. så ett ssnitt planaredas samma dag på eftermiddagen.
Allt gick bra, vid 14 tiden kom han , 46 lång o 3044 g.
Ca 300 g större än va dom borde väga enligt läkaren i v35, men de beror ju på mig o min nuvå på socker osv. Men han va så liten o fin ändå :D
Denna gång hoppas jag på att ha bättre koll! Nu vet jag ju om min grav ev från början o veet hur NOGA de e med sockret,