Dödsångest och gråter - gravid och misstänkt leverfläck.
Jag får sådan panik så jag kan inte andas. Orkar inte äta och kommer mig inte för med något alls.
I söndags upptäckte jag att en upphöjd leverfläck jag alltid haft HELT PLÖTSLIGT ser annorlunda ut. Den sitter så till att den syns tydligt, så den här förändringen måste ha skett väldigt nyligen.
Fläcken har vuxit på höjden, blivit svart och huden närmast runtom är lite röd. Fläcken är inte jättestor, 3-4 milimeter. Såg precis ut som en stor fästing, exakt!
Har cancerfobi och blev hysterisk och började gråta, ringde direkt jag vaknade på måndagen och fick tid hos doktorn, var där igår och fick remiss direkt skickad för att ta bort fläcken. Nu ska jag vänta på kallelse för bortoperation..
Doktorn tyckte att fläcken såg oroväckande ut, men sa samtidigt att det var positivt att den ändrat sig just nu under graviditet - då detta tydligen förekommer och då oftare är ofarligt.
Jag KAN bara inte se hur den här fläcken skulle kunna vara ofarlig - den ser verkligen ut som cancer personifierad. Visserligen inte som de bilder man ser på malignt melanom, men ändå riktigt elak och farlig.
Idag tittade jag i spegeln, och då har det där röda på huden brett ut sig ännu lite mer!! På bara 2 dagar!!
Kan inte sluta tänka på om det skulle vara spridd cancer, om mina barn kommer få växa upp utan mamma Om min man blir ensam kvar med dem. Jag är bara nyss fyllda 27 år!
Bara gråter och vill krypa ur skinnet!! JAG VILL INTE!!!!