• Filippinan

Dålig lukt i kylskåp - hjälp mig!

Vi ska just flytta till hus där de förra ägarna anlitade en städfirma som skötte flyttstädningen. De gjorde ett jättebra jobb och allt ser otroligt rent och fräscht ut. De förra ägarna har varit borta i en månad innan vi flyttar in så huset har stått tomt. Nu är det så att kylskåpet luktar gammal fisk trots att det är helt rent och tomt sedan länge. Är det någon som har ett husmorsknep som kan ta bort dålig lukt i kylskåp?

• Svar på tråden Dålig lukt i kylskåp - hjälp mig!
  • Crispie

ställ in en skål m ättika...kan hjälpa..

• Filippinan

Ättika har jag testat i ett annat kylskåp för längesen och tyckte tyvärr inte att det hjälpte så mycket men tack för tipset ändå. Ska prova igen.

Vad hjälper tidningarna?

• Runguska

Jag har hört att en skål med lite kattsand i kan hjälpa mot obehaglig lukt. Har dock inte testat själv.

• Eureka

Detta är ett supertips som jag tycker hjälper!

Ta och gröp ur en halv citron, häll på sedan salt i hålet och ställ allt i kylskåpet i några dagar! Citronen i kombination med saltet tar bort all lukt!

• Filippinan

Tack för era goda råd. jag ska testa allt om det behövs...

• sweetpea

Avstängda kylar som får stå med stängd dörr luktar apa efter ett tag - det bara är så. Det har inget att göra med om de är rena eller inte (även om en smutsig kyl säkert luktar ännu äckligare). Bara så att du vet!

• eyry

Jag torkar ur mikron med bakpulver blandat med vatten, det tar bort all äcklig lukt!

• LindizJ

ett avstängt kylskåp luktar alltid illa!
    när jag flyttade från min förra lägenhet så gjorde jag rent kylskåpet efter konstens alla regler och det luktade apa i kylen när allt var avstängt och städat

• Filippinan

Tack för era tips. Ättikan hjälpte massor men jag tror som många skrivit också att det var för att kylskåpet stått avstängt i en månad med stängd dörr som gjorde att det luktade så äckligt.

• ThreeOneG

Ställ in en skål med bikarbonat i kylen. Det tar bort dålig lukt.

Svar på tråden Dålig lukt i kylskåp - hjälp mig!