• Anonym
    Äldre 1 Aug 14:25
    2995 visningar
    5 svar
    5
    2995

    Varför gillar barn djur?

    Ja, varför gillar barn jur egentligen? Och varför är en del barn elaka med jur?

  • Svar på tråden Varför gillar barn djur?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 7 Oct 17:12
    #1

    Hallå???? vill ha ett svar nu efter 3 månader

  • Anonym
    Äldre 7 Oct 17:16
    #2

    2 månader.

  • Äldre 7 Oct 17:19
    #3

    Hur kommer det sig att du stavar rätt på ordet djur i trådtiteln men sedan stavar ordet fel två gånger i trådstarten.

    Jag har inget svar på din fråga tyvärr för jag blev alldeles distraherad av felstavningen på ordet djur.

  • Anonym
    Äldre 7 Oct 19:04
    #4

    Alla barn gillar uppenbarligen inte djur, då vissa är elaka mot dem. Men det är väl samma med vuxna. 

  • Äldre 7 Oct 19:28
    #5

    Lite konstig frågeställning, men jag gör ett försök :P

    Finns säkert många anledningar. Två jag kommer på är att de ser roliga och eller/söta ut,  och att de är raka i sin kommunikation vilket kan säkert uppfattas av många barn som lättare att ha att göra med än andra människor, iaf verkar det så på mitt barn som nu är 10månader, och är uppvuxen med hund. När han får umgås med katter och hundar så blir han som en helt annan bebis. Blir ovanligt verbal och extra glad. Han verkar också förstå djuren bra och slåss t.ex inte trots att han slår på oss vuxna.
    Djur är också ofta bra på att förstå barn, så jag tror att det kan vara en anledning till att de ofta går bra ihop. Att många djur också är väldigt roliga att leka med går ju också hem hos barn, och att de ofta också är mysiga är ju inte fy skam det heller.

    Att vissa barn har en fallenhet för att göra illa djur beror väl ofta på nyfikenhet hos barnet. Ett barn som ännu inte har den empatiska förmågan att leva sig in i hur ett djur känner i situationen. De flesta barn lär sig dock detta så småningom, en del blir seriemördare. En del barn gör säkert illa djur av rädsla för djuret eller så tar de ut frustration och aggressioner över något annat på djuren.


Svar på tråden Varför gillar barn djur?