• Anonym (ledsen)

Finnar på rygg, axlar och överarmar

Hej!

Jag har sedan jag kom in i puberteten haft problem med finnar på ryggen och axlarna. När jag var runt 18-19 så blev det lite bättre men nu de senaste åren har det blivit  värre igen och nu har jag dessutom börjat få finnar på överarmarna (I ansiktet har jag inga problem utan kan få en finne då och då precis som alla andra). Jag kan inte låta bli att röra finnarna vilket har resulterat i att jag har massor utav ärr. Därför kan jag inte gå i linnen, fina klänningar som visar ryggen med mera eftersom jag skäms så mycket. 

Finns det något som kan komma med något råd? Hur ska jag göra för att bli av med finnarna? Och hur ska jag göra för att inte klämma och klia på dem när de väl kommer?

• Svar på tråden Finnar på rygg, axlar och överarmar
  • Anonym (samma)

Samma här.. något som hjälpt heter  Clearly Gone! Jag lovar har testat allt men detta hjälpte!!

• Tessa17

Min son har likadant problem,han är 20, och det har blivit bättre, han använder Pro- activ.

• Anonym (ledsen)

Tack för råden, jag ska kolla upp både Pro-activ och Clearly Gone :) 

• Anonym

Tänkte också tipsa om Clearly gone. Det tar hand om problemet från insidan, vilket oftast är mer effektivt än att behandla på ytan med krämer.

• Anonym (ledsen)

Vet ni om man kan använda Clearly gone om man planerar att bli gravid? 

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-08-02 18:19:47 följande:
    Vet ni om man kan använda Clearly gone om man planerar att bli gravid? 
    Ja men du får sluta sen när du väl blivit gravid. Det kan vara bra att ta extra folsyra redan innan du blivit gravid, isåfall. Man säger ju att B5 ska vara ofarligt att överdosera men vissa anser att det kan leda till en obalans med de andra B-vitaminerna. Jag har inte märkt något själv, och har ätit CC i tre år nu, men för att vara på säkra sidan så är nog folsyra också bra.
Svar på tråden Finnar på rygg, axlar och överarmar