Låta sin ej simkunniga femåring åka ring efter båt?
Skulle du tillåta detta, om barnet hade flytväst? Undrar för att pappan till mitt barn hittade på att tillåta detta! Jag är jättearg och anser att han utsatt hen för livsfara!
Skulle du tillåta detta, om barnet hade flytväst? Undrar för att pappan till mitt barn hittade på att tillåta detta! Jag är jättearg och anser att han utsatt hen för livsfara!
Nope,tkr det låter helt idiotiskt. Kan man inte simma så ska man inte vara ute på djupt vatten, desto mindre ensam!
Jag hade inte tillåtit en simkunnig 10-åring att göra det ens.
Inte en chans i helvetet.
Han bara: hen har flytväst!
Vad spelar det för roll om ungen hamnar åt fel håll, sa jag.
"Det kan hen göra även om hon så hoppar från en brygga"
Men då är ju vuxna där i närheten!
Jag undrar om han är bottenlöst dum.
Är så in i h-e arg!
Han bara: det är ingen fara för vi kör långsamt.
!!!??
Vad ska jag göra!? De är ute på sjön och jag är inte med! Jag sa NEJ men jag vet ej om han lyssnat och om de nu ändå gör det! *orolig*
Han säger att det är "helt ofarligt", båten åker långsamt och nära stranden. Men den måste ju ut där barnet ej bottnar. Plus propellerna. Jag tycker det känns skitläskigt ändå. Och väldigt onödigt. Jag menar, det måste ju finnas massor av andra sätt att ha kul på? Måste man göra farliga grejer??
Jag skulle tillåta det. Varför inte? Som någon sagt tidigare så ska flytvästen vända barnet åt rätt håll. Sen tror jag att de flesta fem åringar kan åtminstonde vända på sig.
Att åka ring efter en båt innebär inte automatiskt höga hastigheter, vi har gjort det efter roddbåt... Går det långsamt och barnet har flytväst så skulle jag säga ja till det. Propellern behöver man knappast oroa sig för, repet är längre än så.
Spelar ingen roll om min 5-åring kan simma eller inte. Att åka ring efter båt är en aktivitet som är helt utesluten.
Ja, min femåring skulle få göra det med flytväst OM hen satt i någon vuxens knä i ringen