• Anonym (Atarax)

    Alkohol och Atarax?

    Jag hällde just upp ett litet glas vin och började dricka när jag kom på att jag skulle behöva ta en Atarax ikväll för att få lite ordning på sömnen igen. Funkar det tillsammans nu när jag druckit lite vin? Jag läste på fass att effekten kunde förstärkas och det är ju inte så fasligt med tanke på att jag ändå ska sova på dem och förhoppningsvis sova hela natten och inte vakna vid femsnåret igen. 

    Nån som vet hur det verkligen ligger till? Hur mycket starkare blir effekten? Vågar jag ta en tablett? 

  • Svar på tråden Alkohol och Atarax?
  • Lacey

    Det är väldigt individuellt. Behöver inte påverka alls.

    Jag skulle utan tvekan ta en tablett om set bara handlar om ett glas vin.

  • Anonym (Atarax)
    Lacey skrev 2012-08-01 20:15:53 följande:
    Det är väldigt individuellt. Behöver inte påverka alls.

    Jag skulle utan tvekan ta en tablett om set bara handlar om ett glas vin.
    Vad bra, tack för svaret!
  • markusS

    Lyssna noga nu om du är ny på Atarax! De som påstår att atarax inte ger en effekt på kroppen äter förmodligen andra mediciner tillsammans som man också bör undvika ! blanda aldrig mediciner ! Även om läkaren säger det är bra sök på FASS om biverkningar som kan uppstå. Blanda aldrig atarax med alkohol då det kan förstärka effekten ! Varför jag skriver detta är för att jag sätt på så många sidor att folk inte påverkas av atarax samt att de använder allt för höga doser av det. Dessa personer har förmodligen inte använd sig av KBT , eller pratat med en psykolog om att ta sig vidare. Själv gick jag och trodde att det var fel på min kropp i många år och 8 nov fick jag en panik attack och kroppen började skaka. Detta resulterade att jag åkte ambulans. Men hade en puls under 100 och bra tryck i kroppen under hela färden .Detta ansåg jag själv var konstigt.  Man tog 5 prover , benmärg , lungor , blodsammansättning ,ect . Jag fick efter 7 timmar på akuten åka hem med 2 ipren. Det var då jag insåg att det måste vara något muskelärt som gjorde att jag hade tappat balansen och hade tungt huvud . Bäcken och bålen måste tränas genom att gå varje dag  30-45 min . idag går jag två gånger om dagen och min balans är återställd tog 4 veckor av vilja att gå.  Jag ska nu börja träna med en sjukgymnast 3-4 gånger i veckan mot nack-  och rygg muskelspänningar. Enligt den sjukgymnasten så kan du jämföra kroppens muskler med ett mjölkpaket , du måste använda den minst 1 gång varje 5 dag. Många har levt med ostadighetskänsla i över 10 år har jag läst på andra sidor. Lider med dem att de inte fått den hjälp som de kan få emot detta. Träning av bålen och bäcken är framför allt det bästa. Läkaren rekommenderade av plankan till mig. När jag går på ataraxen i början så tog jag 25 mg , var helt tung i  huvudet i 18 timmar. Gick ner i dos till 10 mg . Detta tar jag mot oro ! Bra mot social fobi med är det.

    Viktigt att om man har problem med nacke och axlar samt rygg i form av stelhet att man börjar gå 1 måndag promenader , sådant funkar mot det mesta . Sedan arbeta med en sjukgymnast , testa inte hemma själv , detta kan ge ångest eller oro om det funkar eller inte , ha man gjort fel , varför vibrerar mina fötter ect! 

    Dock finns det en stress som är jobbig som man ofta kallar själ stress , det är en stress som utbrändhet , såsom gått in i vägen eller liknande. Detta finns det bra youtube vidoes till hjälp att få ordning på, samt KBT.  

    Viktigt att notera! Musklera har en tendens att vilja vara stela !

    Det som är bra med atarax är att den tar bort rätt mycket biverkningar ett träningspass på en stel muskel kan ge , typ vibrationer o sådant fick jag i fötterna första veckan efter träningen , men det försvann tack vare ataraxen ! avslappnade på musklerna.

     Har även läst folk använder 70 mg -80 mg av atarax , då borde man nog kolla upp vad som är orsaken till ångesten istället för att medicinera bort den. Dock kan det vara svårt om man har en dödlig sjukdom eller dylikt , så kan man ju förstå att högre doser kanske är bättre. Men man bör då försöka få en förebild  som klarar sig bra och lever bra trots sina hinder ,Information är det bästa!

    Kommer posta detta inlägg på rätt många sidor 

    1. Sök hjälp gällande varför du behöver äta atarax  , KBT är grymt bra för att logiskt kartlägga varför du mår som du mår , situationsanalyser. Bra mot fobier och ångest.  DRICK INTE ALKOHOL , KAFFE , rök inte eller andra substanser som kan påverka din kropp mer i form av stress. PS: när du slutar med dessa , så kommer du få ångest , oro  eller dylikt som en bieffekt. ÅNGEST ÄR INGET FARLIGT! DET MÅSTE DU FÖRSTÅ !  :)

    2. Om din läkare skriver ut läkemedel utan att föreslå detta , byt läkare! En del bryr sig inte ! Atarax ger en biverkning som är väldigt mild ,såom dåsighet och sömnighet ,sådant man vill ha på kvällen. Atarax är också bra mot muskelspänningar då tabletten. Ataraxen får du träna med , det är inget farligt ämne ! 

    Hoppas detta ger lite klarhet gällande ångest och oro .

    1. Använd KBT , det finns böcker på biblan 
    2. använd medicinering så som atarax .
    3. träna mycket ! 
    4. försök läsa mycket böcker så du inte blir trögg , många upplever att de tappar ord eller dylikt när de äter mycket mediciner .

    aja ! hade bra ! 
     

Svar på tråden Alkohol och Atarax?