• edgeofglory

Grekland - men vart?

Jag & sambon ska åka till Grekland nästa sommar, vi är lite ute i god tid just för att kunna planera allt och veta hur mycket pengar vi behöver spara! :) Men nu kommer ju de svåra, vart i Grekland?

Jag har besökt Skiathos och de var bra, sambon var till Korfu, sen var vi tillsammans till Kreta. Men de finns ju så många ställen man kan åka till, hjälp?? Vi vill inte ha party, vi vill ha fina stränder, god mat och kunna åka runt bland öar och utforska lite. Har ni tips - dela gärna med er! :)

• Svar på tråden Grekland - men vart?
  • Chrome

Kos är lite av festarhak, men har fina stränder. Charterflyg går direkt dit. Kalymnos ligger 40 min med båt norr om Kos, är inte alls något festarställe utan mycket mer genuint grekiskt. Däremot är det lite ont om långa sandstränder. Båda öarna är en del av Dodekaneserna där det är rätt smidigt att öhoppa.

• Mio

Zakynthos! Det är helt underbart där! :) Har varit i Grekland några gånger och det var mitt favoritställe. Mysig ö med jättefina stränder.

www.zakynthos.se/

Titta under "nöjen" så finns det en del mysiga små utflykter. Vi var och tittade på vraket och det rekommenderar jag för det var himla häftigt! :) Man fick åka båt ut och sedan fick man bada vid stranden där vraket låg.

• jwoww

Jag har varit på Kreta och Karpathos och jag älskade verkligen Karpathos! Otroligt mysig ö. Lätt att ta sig runt och upptäcka olika fina stränder och badplatser. Lugn, mysig hamn med mysiga  restauranger. Jag var där med min pojkvän och ja, det var verkligen mysigt och romantiskt :) Haha, mysigt var ordet för Karpathos märker jag där ;) Hoppas ni hittar ön som passar er och blir nöjda!

• Elli47

Vänner till mig har besökt en ö som heter Kittera i somras, tydligen väldigt fin och liten ö. Man tar sig dit med färja från Kreta.

• edgeofglory

Jag har besökt chania och skiathos, min sambo har vart till korfu. jag vet inte riktigt om ja gilla chania  bättre, båda städerna hade bra utbud av både mat och fina stränder, bra hamn osv. Chania bodde vi på ett hotell som hette rose, där var hotellet precis vid stranden och man kunde gå jätte långt längs stranden och de fanns massa fina restauranger. Skiathos bodde jag och morsan på tre olika hotell (ospec) och vi hamna på jätte fina hotell, men ingen nära vattnet utan då fick man gå 5-10 min eller ta buss till andra ställen :)

De är svårt, vännerna skriver på fb; rethymnon, Zakynthos och Makrigialos  ..

svårt de kommer bli - som tur är har vi ju ett år på oss och välja! :P

• dinfina85
    Mio skrev 2012-08-02 00:34:19 följande:
    Zakynthos! Det är helt underbart där! :) Har varit i Grekland några gånger och det var mitt favoritställe. Mysig ö med jättefina stränder.

www.zakynthos.se/

Titta under "nöjen" så finns det en del mysiga små utflykter. Vi var och tittade på vraket och det rekommenderar jag för det var himla häftigt! :) Man fick åka båt ut och sedan fick man bada vid stranden där vraket låg.

Zakynthos är nog paradiset på jorden!
    Helt underbart!
    Har nog varit på 10-15 andra grekiska öar men zakynthos är det absolut bästa ..

Annars är Santorini väldigt fint oxå...

Svar på tråden Grekland - men vart?