• Glädje58

Skype och Spotify vill använda den konfidentiella informationen i min nyckelring

Sen en tid tillbaka så har skype varje gång vid start öppnat ett litet fönster där det står så. Och nu senaste veckorna har även Spotify börjat med detta. Vad tusan är det här för något?

• Svar på tråden Skype och Spotify vill använda den konfidentiella informationen i min nyckelring
  • Glädje58

Alternativen jag kan klicka på är: Tillåt alltid, Avbryt eller Tillåt.

Jag har varje gång klickat Avbryt 

• arianne03

För att de ska kunna komma ihåg dina lösenord så du inte behöver logga in varje gång har jag för mig. Det är iaf ingen fara att klicka ja, om det inte är så att du delar datorn med nån som du inte vill ska komma åt vissa program.

• Glädje58

Men varför börjar de med sånt nu plötsligt? Och varför ska det tjatas om det varje gång jag startar upp datorn. Jag får till och med klicka två gånger om i båda programmen. Blir så trött på sånt.

• sportpappa

Om du klickar på "Tillåt alltid" så ska du inte behöva klicka några fler gånger.

• Glädje58
    sportpappa skrev 2012-08-02 14:55:30 följande:
    Om du klickar på "Tillåt alltid" så ska du inte behöva klicka några fler gånger.
    Men är det så att spotify ska känna till lösenordet på skype och vise versa?

Jag blir inte klok på vad det innebär 
  • sportpappa

Användarnamn och lösenord sparas in en "nyckelring", dvs. en plats för att spara undan inloggningsuppgifter så du slipper ange dem hela tiden. De accessar bara sin egen information.

• Glädje58

Ligger det endast sparat på min dator eller ligger det på en server som kan bli hackad vid något tillfälle?

Svar på tråden Skype och Spotify vill använda den konfidentiella informationen i min nyckelring