Illamående och postafen...
Är gravid i vecka 8 och mår illa dygnet runt. Testar alla knep som finns; äter lite och ofta, äter innan jag stiger upp, ingefära, sebands m.m., m.m. och så tar jag på BM:s inrådan Postafen. På en hel tablett Postafen blev jag dock helt bortdomnad och fruktansvärt dåsig - tog den innan jag gick och la mig på kvällen och sov i princip i ett dygn... Nu håller jag mig någorlunda på benen med en halv tablett var 12:e timme men blir fruktansvärt trött....
Har en bra bit att åka till jobbet så måste hitta på något bättre! Pratade med BM idag och hon sa att det inte finns någon bättre medicin som man inte blir dåsig av; att det är biverkning på alla dessa mediciner och att enda alternativet är att sjukskriva sig när det blir för jobbigt. Andra med erfarenhet av ev. annan bra medicin ni fått utskrivet av läkare?
Har läst att man kan prova antihistamin i kombination med vitamin B6 och ska åka och köpa Beviplex idag. Någon som har erfarenhet av den kombinationen?
Fick även rådet att vända mig till vårdcentralen om jag ändå vill ha annan medicin.... Kanske ska göra det om det finns bättre hjälp att få. Ska helst orka med jobb och mina två barn hemma
Någon med erfarenhet och bra tips??