• Filippinan

Bekväma fåtöljer för gravid?

Jag sitter illa i soffan vi har, sjunker ned för mycket. Skulle vilja köpa en fåtölj som ger avlastning (gärna med fotpall). Självklart ska den vara snygg också och inte kosta 10 000 kr. Har full koll på Blocket och Tradera men där hittar jag inget. Är det någon som har ett bra tips på en skön gravidfåtölj?

• Svar på tråden Bekväma fåtöljer för gravid?
  • HaJoMi

Vi köpte en Solo från Europamöbler med fotpall till. Superskön - minns dock ej priset men gissar på 5000 för båda.

• Filippinan

Ska kolla in den. Har du bild på den?

• HaJoMi

Tyvärr inte, tänkte jag skulle tagit ett kort på den och lagt det i galleriet men så var digitalkameran död Ska försöka göra det under kvällen men lovar inte då grabben är sjuk

• Filippinan

Tack ändå... kollade på EM:s hemsida och den finns inte där, så den har nog gått ur produktion.

• HaJoMi

Det kan ju vara så, men den gick inte att hitta på hemsidan när vi köpte den heller - och det var i maj förra året. Ser likadan ut som soffserien Boston som inte heller går att hitta på deras sida.

• Asrta1

Min svärmor har en superskön fåtölj som jag lånade sist jag var gravid. Den hade inbyggd fotpall som kom fram när man drog i en spak och man kunde med kroppstyngden styra "ligg/sittläget". Den var köpt på Thysells...tror det är kedjan Europamöbler som har den. Tror att många säljer den, en sådan kan jag varmt rekomendera!

• Leontine

Fick en saccosäck från MIO och en stor kudde(rulle) från ikea av min sambo. Visserligen lite svårt nu på slutet att komma upp ur den men annars sitter jag som en drottning i den. Kan jag rekomendera o kostar inte så mkt. Barnet kommer senare att uppskatta saccon.

• HaJoMi

Nu har jag lagt in en bild på fåtöljen med fotpall i mitt galleri Bättre sent än aldrig

• Filippinan

Den var jättefin. Ska kolla om jag hittar den modellen!

• HaJoMi

Kul! För mig har den varit skön att amma i, speciellt i början innan jag/vi lärde oss att ligga ner och amma

Svar på tråden Bekväma fåtöljer för gravid?