Problem med umgänge
Jag har sammanlagt fem barn. De två yngsta bor hos mig bara varannan helg och extradagar på lov. Detta blev bestämt när jag bodde i en liten trea där alla fem barn bodde i samma rum. Hos sin pappa har de 200 kvadrats hus att springa i samt farmor och farfar och faster och farbror i husen intill. Det slutade med att de små inte ville komma till mig. Då tog jag det fruktansvärt jobbiga beslutet att släppa barnen och ha umgänge bara varannan helg. Det var en pina från början. Jag mådde så fruktansvärt dåligt. Dessutom fick jag diagnosen Fibromyalgi och artros och det gjorde att när barnen väl var här var jag totalt slut. Jag har fått bra hjälp för värken och sömnen och mår mycket bättre nu. Jag har träffat en underbar man och vi är förlovade. Jag har fått tillbaka min fantastiska vän som jag förlorade för att vi båda lyssnade på skitsnack från mitt ex med familj. Vi bor ute på landet i ett hus med fantastiska grannar som också har barn och nu känner jag att jag vill ha mer umgänge med mina barn. Jag har ensam vårdnad om mina tre stora barn, så de bor hos mig heltid. Mitt problem är att vi bor i en annan kommun och annat län än pappan. Det skiljer dock bara ca 2,5 mil mellan oss, men det gör att det blir problem med skolskjuts och skjuts till dagis för mina små eftersom min dotter börjar skolan nu och sonen går på dagis precis intill. Jag har inte råd att köra 10 mil per dag för att lämna och hämta mina barn. Är det någon som vet om man kan få hjälp med skolskjuts om man bor i olika län/kommuner? Vore tacksam för hjälp