• Mli79

Kraftig puls i magen när man ligger på rygg

När jag ligger på rygg så känner jag en väldigt kraftig puls som går genom magen. Vet att det inte ska vara nåt farligt, men är det vanligt att det kommer så tidigt i graviditeten som i v 15? Antar att det är nån ven som ligger under extra tryck kanske.
    Hur gör ni andra som har det så? Har ni gett upp ryggläget och bara ligger på sidan?

• Svar på tråden Kraftig puls i magen när man ligger på rygg
  • Nathalie32

kommer ihåg det där, tror jag hade så i v.17
    Väldigt olustig känsla, tror det var då jag slutade ligga på rygg.

vet att BM förklarade för mig, men då det var ett tag sen kommer jag inte ihåg varför...

• asivol85

hej hej, när jag ligger pårygg så ser jag hur hela magen hoppat i takt med pulsen....har gjort så i ca 5 veckor alltså sen vecka 20, vet inet varför men jag sla fråga bm nästa gång....hum har faktiskt inte lagt så mycket tanke på det trode alla hade det=) men oj va fel man kan ha.....hoppas någon annan vet...puffar!!!

• nelle87

hmm så har jag då alltid haft.. och man ser också att magen "hoppar" i takt..förr har jag skämtat om att jag kanske har en liten bäbis där inne som ligger å sparkar ;)
    men de kanske är nåt som förstärks under graviditeten..har iaf inte tänkt på det nu när jag är gravid..

• Mli79

då antar jag att det inte finns så mycket annat att göra än att börja sova på sidan då... mannen blir glad iallafall - slipper mina snarkningar så mycket :)

Svar på tråden Kraftig puls i magen när man ligger på rygg