• MonkeyLover

I vilken höjd har du handtaget/styret på barnvagnen?

Efter att ha sett väldigt många som har handtaget till vagnen så lågt började sambon och jag fundera... Själv har jag styret i höjd med naveln, jag behöver inte böja ryggen (som jag sett en del göra) och kan "vila" axlarna . Kan ju tillägga att jag kör emmaljunga cc, som har fyra fasta hjul.

Så var har ni handtaget? Varför? Fasta eller rörliga hjul?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I vilken höjd har du handtaget/styret på barnvagnen?
  • mittistan

Jag har det längst ner. Fick enormt ont i tummen/halva handflatan (särskilt under natten när jag lyfter min son). Upptäckte att det blev lite bättre av att ha handtaget längst ner. Min man har det dock högre upp. Man ska anpassa efter sin längd!

• BinaBurner

Ungefär i navelhöjd. Annars tycker jag att den (vagnen, Emmaljunga CC) blir svårstyrd. Min man (som är 6cm längre än mig) har den på det lägsta läget, men jag höjer den alltid om jag tar över vagnen för annars måste jag gå som en krokig gumma...

• hannis

Jag har den i navelhöjd för att få bra hävstångseffekt. Har rörligt framhjul men kör alltid med det låst

• Lufsan

Navelhöjd, vi har köpt en Brio Happy med fasta hjul. 

En dag i sänder.
  • Selma1966

Jag byter hela tiden. Beror på väglag, klackar, av/på bussen etc. Har rörliga handtag på både barnvagnen och rullstolen. När maken är med så hamnar den gärna i högre läget när vi växlar mellan att köra men dagens vagnar är så lätta att ställa om så vi byter vid behov.

• Lufsan
    Lufsan skrev 2012-08-03 12:13:50 följande:
    Navelhöjd, vi har köpt en Brio Happy med fasta hjul. 
    Vi har teleskophandtag så kan ändra höjden när som. Men sambon är bara några cm längre än mig så vi kan ha handtaget på samma höjd. Sen får man ju se med tiden om man ändrar sig. 
    En dag i sänder.
  • FruSen

Nu är det längesedan jag använde vagnen men på vår emmaljunga duo edge är handtaget någonstans precis ovanför naveln eller mellan navel och bröst. Vi har sportchassit som har teleskophandtag och det är inställt på lägsta läget när jag kör och när maken (som är 2 meter lån) kör ställer han inte på det högsta läget.

• FruSen
    FruSen skrev 2012-08-05 10:24:37 följande:
    Nu är det längesedan jag använde vagnen men på vår emmaljunga duo edge är handtaget någonstans precis ovanför naveln eller mellan navel och bröst. Vi har sportchassit som har teleskophandtag och det är inställt på lägsta läget när jag kör och när maken (som är 2 meter lån) kör ställer han inte på det högsta läget.
    Ställer han in på det högsta läget menar jag
  • MonkeyLover
    Mellanmjölkens land skrev 2012-08-02 21:00:46 följande:
    För mig hamnar det lite drygt i höjd med höftbenen.

Kan du gå rak i ryggen då? Blir det inte svårstyrt?
  • MonkeyLover
    BinaBurner skrev 2012-08-02 22:49:55 följande:
    Ungefär i navelhöjd. Annars tycker jag att den (vagnen, Emmaljunga CC) blir svårstyrd. Min man (som är 6cm längre än mig) har den på det lägsta läget, men jag höjer den alltid om jag tar över vagnen för annars måste jag gå som en krokig gumma...

Lägsta?! =-O Är det teleskophandtag på eran? Vi har en cc, men med den andra varianten, man höjer och sänker med två knappar, lägsta på den är ju typ i knähöjd! :-P Vet du varför han vill ha så lågt?
Svar på tråden I vilken höjd har du handtaget/styret på barnvagnen?