• Isetta

Hennafärg över vanlig hårfärg?

Jag har färgat håret med vanlig hårfärg i en massa år, men funderar nu på att börja använda hennafärg istället eftersom det känns mer "sunt". Jag har nu gammal färg (typ ljus koppar) kvar i håret och ca 1 cm utväxt. Mitt hår är riktigt kort (längsta hårstråna uppe på huvudet är kanske 6-7 cm långa, mycket kortare i nacke och vid öronen).

Undrar nu om någon vet hur det funkar att färga med henna över den "vanliga" hårfärgen? Frågade min frissa och hon sa att håret kan bli missfärgat då, typ grönt om man har otur... Tyckte detta lät lite konstigt. Mycket tacksam för era erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Hennafärg över vanlig hårfärg?
  • Karriis

Att bleka hennafärgat hår kan göra att håret blir grönt (då ofta om man färgat med svart henna, då svart henna inte är ren henna)
    Jag har färgat över mitt färgade hår med henna, och tvärt om. Aldrig blivit något konstigt :)
    Eller jo, vanlig hårfärg lägger sig INNUTI hårstrået, och henna lägger sig PÅ hårstrået, så om man färgar med vanlig färg på ett hennafärgat hår så brukar inte färgen fästa :)

• Isetta

Okej, låter ju positivt att det funkat bra när du färgat över :) Kanske jag ska våga testa då! Tack för svaret förresten! 

Svar på tråden Hennafärg över vanlig hårfärg?