• Anonym

När blir man officiellt gubbe respektive kärring?

Man är inget äldre än vad man känner och gör sig brukar det heta. Men jag anser att man måste stå på sig väldigt mycket för att inte dras med i kärring respektive gubbsvängen. För officiellt så känns det som om man bara måste hänga med den oavsett hur pigg och fit man är och känner sig i en mängd sammanhang i Sverige idag. Som t ex vad man bör och inte bör bli attraherad utav mm samt vem man bör och inte bör ha sex med osv. Är detta verkligen rätt? Vem blir egentligen lycklig av ett sådant liv?

• Svar på tråden När blir man officiellt gubbe respektive kärring?
  • Anonym
    Severus skrev 2012-08-02 19:58:06 följande:
    Har man fyllt 40 kan man räkna sig som rätt körd.

Hm jag undrar egentligen hur hög medelåldern är här på FL? Av responsen att döma så tror jag att det är ytterst få som ens är över 30 här på FL. För jag är med det säkra att tråden hade blivit väldigt mycket mer aktiv om medelåldern hade varit lite högre.  

• Titanica

Tycker att gubbe och kärring är något man beter sig som, men åldermässigt tycker jag runt pensionsålder =)
    40 känns långt ifrån gubbe för mig, men det är kanske för att jag jobbar med så många runt den åldern.

• Trust me

Bugger! Tomte
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Ernst Hugo

Vid 40 som jag började känna mig som man Solig
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • hernameispekka

Jag är 19 och känner som någon annan, runt pensionsåldern är man gubbe/kärring.... Fast egentligen känns det bara som 75 uppåt eller något :P

• Trust me
    Ernst Hugo skrev 2012-08-02 22:00:08 följande:

Vid 40 som jag började känna mig som man Solig

Gôbbe!
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Millakilla

Sveriges yngsta gubbe är Måns Zelmerlöv och Sveriges yngsta TANT är Molly Sandén.

• Justus

Jag tycker nog att beteendet styr rätt mycket om man blivit gubbe eller kärring. Det finns väldigt fräscha och ungdomliga kvinnor och män som är ända uppåt 80 år. Men det finns definitivt också väldigt gubbiga/kärringaktiga 40-åringar, ingen tvekan om det!

• Mitt Namn

Ja,jag vet iaf att 35 är något av en gyllene ålder och så långt ifrån "kärring" man kan komma Flört

Svar på tråden När blir man officiellt gubbe respektive kärring?