köpa present till syskonen när barnen fyller år???
min man har två barn sen tidigare och vi har ett gemensamt som snart fyller ett. men innan dess så fyller mannens dotter fyra. eftersom att det är hennes födelsedag (mannens dotters) så är det förstås HON som ska få present. har inte fört det på tal än med min man(så vet inte hur han ställer sig ännu) eftersom vi inte köpt present än, men jag anser inte att vi även ska köpa "nått litet" till storebror (snart 6) bara för att han också ska få något. Han fyller ju inte år!
Tidigare år har vi köpt "nått litet" ( - som i själva verket varit typ precis samma mängd/storlek som till födelsedagsbarnet ) till syskonet. Men hur länge ska man hålla på så då? Vart går isåfall gränsen? Blir de vana att alltid få något på syskonets födelsedag blir det ju en himla besvikelse den dag de plötsligt inte får något?
Nu är vårt gemensamma barn knappt ett år(så hen är ju inte medveten direkt) men när hen blir större (och ett eventuellt syskon kommer?) inte ska hen få present på sitt syskons födelsedag...
En dag om året kan väl barnet få ha till sin alldeles egna? Vad tycker ni? ...och detta med att köpa födelsedagspresent till ANDRAS syskon skiter jag då helt i. ska man då köpa två paket till varje kalas? nä. nån måtta.... det är födelsedagsbarnet som ska få födelsedagspresent tycker jag.