Unna sin sambo att se snygga tjejer?
Idag när jag var på väg hem från bussen så såg jag en riktigt snygg tjej som var ute och gick i tajta jeans, vitt linne, högklackat, solglasögon och långt hår. Hon gick sådär snyggt som en person som vet att hon har snygg kropp, och håret liksom böljade i takt när hon gick.
Jag tänkte genast "hur hade det här känts om min sambo var med?", alltså hade jag blivit svartsjuk?
Och jag kom fram till att det hade jag inte. Jag kände tvärtom att det hade varit kul om han fick se den där tjejen, för han hade säkert fått ut mer av det än vad jag fick (gillar att se vackra människor men är tjej och straight, dessutom kan jag inte låta bli att tänka på att jag aldrig kan bli så snygg och gå så snyggt i högklackat, jag kan aldrig bli den tjejen).
Kom på att jag tänker sådär rätt ofta, typ om det är en snygg tjej på TV så säger jag nästan till sambon att han ska kolla.
Är det normalt att "unna" sin partner att se och träffa snyggingar, eller kan det betyda att man ser honom mer som en vän? Jag var svartsjuk förr men det var 10-12 år sedan, och pga det kommer han aldrig med kommentarer om att nån är snygg.