• Anonym (Generös?)

Unna sin sambo att se snygga tjejer?

Idag när jag var på väg hem från bussen så såg jag en riktigt snygg tjej som var ute och gick i tajta jeans, vitt linne, högklackat, solglasögon och långt hår. Hon gick sådär snyggt som en person som vet att hon har snygg kropp, och håret liksom böljade i takt när hon gick.

Jag tänkte genast "hur hade det här känts om min sambo var med?", alltså hade jag blivit svartsjuk?

Och jag kom fram till att det hade jag inte. Jag kände tvärtom att det hade varit kul om han fick se den där tjejen, för han hade säkert fått ut mer av det än vad jag fick (gillar att se vackra människor men är tjej och straight, dessutom kan jag inte låta bli att tänka på att jag aldrig kan bli så snygg och gå så snyggt i högklackat, jag kan aldrig bli den tjejen).

Kom på att jag tänker sådär rätt ofta, typ om det är en snygg tjej på TV så säger jag nästan till sambon att han ska kolla.

Är det normalt att "unna" sin partner att se och träffa snyggingar, eller kan det betyda att man ser honom mer som en vän? Jag var svartsjuk förr men det var 10-12 år sedan, och pga det kommer han aldrig med kommentarer om att nån är snygg.

• Svar på tråden Unna sin sambo att se snygga tjejer?
  • MeNoLike

Jag tycker bara om killar och säger när vi ser tv om jag tycker någon tjej är fin. Har inga problem med det.

• Sunshine808

Jag brukar säga till sambon vart kan ska kolla för att se snygga tjejer. Vissa är rent ut sagt wow-snygga, och då vill jag att sambon ska se det också.

• Anonym (Generös?)
    MeNoLike skrev 2012-08-02 20:28:27 följande:
    Jag tycker bara om killar och säger när vi ser tv om jag tycker någon tjej är fin. Har inga problem med det.
    Jag kan också säga att jag tycker en tjej är snygg, men jag antar att om min kille ser samma tjej så får han ut mer av det, typ det pirrar till. Vilket är trevligt för honom.
  • Anonym (Generös?)
    Sunshine808 skrev 2012-08-02 20:31:25 följande:
    Jag brukar säga till sambon vart kan ska kolla för att se snygga tjejer. Vissa är rent ut sagt wow-snygga, och då vill jag att sambon ska se det också.
    Tror min sambo skulle tycka jag var lite lustig om jag kommenterade folk ute på det sättet, men jag tycker också att han ska få se och njuta. För några år sedan hade jag bara känt mig sotis.
  • 100kgpappa

Min fru får gärna kolla in snygga killar, gör mig inget, och hon har inget emot att man kollar in snygga tjejer. Vi vet vart vi har varandra och blir inte svartsjuka för att man tittat på andra.

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym (Gabby)

Jag brukar säga till om jag ser nån snygg tjej på tv som jag tror sambon skulle gilla. Han verkar dock mest bli lite generad av det haha! Men jag tycker det är attraktivt att se honom uppskatta en kvinna, oavsett om det är mig eller en annan kvinna. Svårt att förklara men han känns liksom mer sexuell då, jag ser att han är en man liksom, inte bara min partner i vardagen... Och det är alltid härligt att se honom kåt, inte för att han blir dödskåt av en tjej på tv iofs men... lite kanske ;)

• Anonym (Nja)

Nja jag vet inte riktigt, jag skulle bli obehaglig till mods, men kommenterar inte andra, snygga eller ej, med kompisar heller så det är nog bara inte min personlighet utan kommenterar hellre märkliga, ovanliga eller speciella saker/händelser (ja mer beteende än utseende) eller "men titta där är ju en sådan jacka jag vill ha, undra vart hon har hittat den".
    Ex en kille på stranden bredvid mig, hör han ringa någon, tjuvlyssnar på samtalet, minns det och det roar mig, men minns inte hur han ser ut.

Sedan undrar jag om ni som säger att ni vill visa upp nån för er partner har samma smak som er partner? Eller använder ni er av den "generella mediabilden" för vad som är snyggt/sexigt?
    Jag tänker att vi tjejer kanske "vill se ut som den där sexiga tjejen" ha hennes skor och hår, vi jämför oss och ser "men åh sånt hår vill jag med ha, eller de där skorna". Killen kanske tänker "hon ser kylig ut" och tittar på någon annan som inte ser ut som en reklam modell utan ler och strålar av hela sig själv i sin batikklänning och flipflops typ..
    Klart ni kanske har helt koll på vad era killar tänder på men ibland tror jag att det inte alltid är så uppenbart vad man tänder på utan att det är något man inte riktigt  kan "ta på" om man inte har en högklackar hang up.

• MeNoLike

Ute på stan kommenterar jag inte.
    Jag blir också svartsjuk i vissa lägen men inte på någon på tv

• Agapi

Jag och min sambo kommenterar ofta snygga tjejer till varandra. Irl som på tv. Båda uppskattar att se vackra/snygga kvinnor och vi kan varandras smak. Blir inte alls svartsjuk för att han spanar in någon annan då och då, jag är säker på vårt förhållande, att han älskar mig och tycker jag är vacker, så känner mig inte hotad för att någon snyggning går förbi.

• glad i livet

Självklart talar jag om för min partner om det är något snyggt på tv eller ute på riktigt. KOmmer ett par fina tuttar gående vill jag ju att han också ska få set det ...inte så himla ofta man får se något fint.

Svar på tråden Unna sin sambo att se snygga tjejer?