• Makkinje

När kom erat tredje barn? Fanns det likheter med tidigare?

Som rubriken låter, sitter här och väntar mitt tredje barn med BF imorgon. Jag hade två väldigt olika graviditeter med mina döttrar, första dottern gick jag BF+16 och hade en lång utdragen jobbig förlossning och med andra dottern gick jag BF+3 och hade en jätte snabb förlossning.
    Så jag frågar er andra tänkte jag, hur det var för er? Har fått höra att trean ska vara mer lik den första eller att trean är den som kommer ställa till det och komma när man minst anar det.
    Vet dock att man aldrig kan säga exakt hur det blir, utan mest nyfiken hur det var för er andra? :)

• Svar på tråden När kom erat tredje barn? Fanns det likheter med tidigare?
  • Gummsan

Trean va min bästa! Hade kalas på dagen ute och gick på kvällen. Hämtade brorsonen på tåget vid 22.45. I bilen på väg hem kände jag att det ilade till konstigt. Sen kom det lite så till och från. Vid 24 gjorde det ont. Vi kom in 01.50 och 02.38 är hon ute. V38+0 bästa ever!

• Edda2

Första kom på bf-2 andra på bf-1 förlossningarna börja lika med värkar och förloppen med under tiden. Tvåan tog några timmar fortare.
    Trean kom på bf+8 visste inte om det var riktiga värkar då de knappt kändes men kändes ändå att något var på gång. 2h efter vi kom till förlossningen var hon född.
    Har förlossningsberättelserna här i bloggen på fl bara att läsa om du vill:)

• Ninniisen

Min tredje förlossning var min bästa.

Första satte igång på BF+5, var en jobbig och långdragen förlossning och jag födde dagen efter, krystade i 1,5 timme.
    Andra satte igång i vecka 38+3. Hade svaga värkar mellan 4-14.30 ungefär och sen drog det igång och 18.43 föddes barnet på 2 krystvärkar.
    Tredje förlossningen satte igång i vecka 36+3 med sammandragningar mellan 21.30-00. Därefter började värkarna smyga sig på och runt 3 började det göra ganska ont och jag hade 3 minuter mellan värkarna. Var på förlossning 4 och var då öppen 9 cm. Vid 5 gjorde man  nästa kontroll och då var jag helt öppen men vattnet hade inte gått så man tog hinnorna. 05.45 vände jag om till knästående för att se om tyngdlagen kunde hjälpa till och visst var det så. Barnet föddes på en krystvärk.

Jag väntar fjärde barnet med nedkomst nästa månad och hoppas att förlossningen blir ungefär detsamma som tredje.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Lillasyster BF 28/9 ° ★
  • Gummsan

Nr 1: 40+6 med pinvärkar i tre dagar innan.
    Nr 2: 36+1 igångsättning. Rätt oki förlossning.
    Nr 3: bäst då
    Nr 4: 39+4 dom tog vattnet för jag hade börjat få värkar. En sådär förlossning. Kändes lång.
    Nr 5: vet ej än är i V30+6

• Makkinje

Tack för alla svar, intrressant att se hur olika alla förlossningar kan vara :) Själv har jag bf idag och inga känningar allas :/

• 05091112

Min tredje förlossning var (än så länge) den helt klart bästa. 
    Han kom 41+2 , skulle på igångsättning samma dag kl 13. Men vaknade på natten 2.45 av oförklarlig smärta. Dusch och panodil funkade inte och när jag suttit en stund med värmekudden så insåg jag att det var igång.

Riktiga värkar kom inte förrän runt 4.50 , lillskit är född 05.37.

Sen satt inte värksmärtan på samma ställe. De första två förlossningarna satt all smärta i ryggen och med tredje satt det i magen. Magen var mycket mer uthärdligt .

Svar på tråden När kom erat tredje barn? Fanns det likheter med tidigare?