• linamums

Tecken på att förlossningen är på gång ??? Hur var det för er ?

Ja som rubriken lyder hur var det för er dagarna innan förlossningen eller alldeles innan det var dags . Mådde ni på nå speciellt sätt ? Hande det nå speciellt som tätare sammandragningar , slemproppen osv ? Intressant å veta tecken om det är på gång ?

• Svar på tråden Tecken på att förlossningen är på gång ??? Hur var det för er ?
  • ccecy

21.1   får mollande värk unngefär mensvärk på kvällen.. men var inte några större problem att sova
    22.1 mollande värken håller i sig lite starkare mellan varven, på skoj känner ja för o åka in för o se om det startat.. men tycker vi ska bada bastu först, det tyckte dock inte min mor(hon var med på förlossningen )utan sa att skall vi åka så åker vi nu, så vi startade kl.18,15 klockar värkarna i bilen (de började komma först då så ja kunde känna dem..) och de var med ca 5min mellan rum. kom fram 19:45 (100km till FL där av tiden..) kan ju säga att ja vart duktigt paff när jag blev undersökt och var 10cm öppen.. 20:34 kom en dotter på 50cm och 3450g.. 

Mitt mående va sisådär.. kommer ihåg att på söndagen åt jag korvsås med mos men kände mig inte värst hungrig..  

• Micalela

Kände absolut inget speciellt, ingen propp ingenting. När jag gått 4 dagar över tiden satt jag och bölade i soffan " varför vill han inte komma ut och träffa oooooss?!?!" 6 timmar senare gick vattnet.

micalela.blogg.se TÄVLING på bloggen just nu!
  • jesand

Hade sammandragningar hela graviditeten (från v 14) och på bf (en måndag) fick jag en hinnsvepning vilket gav kraftigare förvärkar. Slemmisen gick på onsdag morgon. Förvärkar som tog i varje kväll fram till fredag. Kvällen och natten mellan fredag och lördag NADA! Jag tänkte att "någon ska väl bli den första som får vara gravid för alltid". Kände mig lätt som en fjäder på lördagsförmiddagen och shoppade med min man... :) 15.30 samma dag (lördag) drog värkarna igång och blev täta (med ca 5-6 minuters mellanrum med en gång) och på måndagsmorgonen kl 9.14 är vår kille född! Exakt en månad gammal idag!

Ts, är det snart dags? :)

• Johans Pillerill

Kände ingenting när jag klev upp på morgonen. Satte mig och bloggade om att gå på övertid (40+1) och att min mamma nog kunde känna sig blåst då hon bettat på den dagen (vi hade en lång lista med folk som bettat på vilken dag bebisen skulle komma, var bra peng i potten). Maken åkte på jobbet. Han hann komma halvvägs innan han fick vända för plötsligt fick jag fullstarka värkar, från noll till hundra direkt, med 7 min emellan. Fyra timmar efter första värken var vi föräldrar. Inga förvärkar, inga magproblem som många skriver om... Ingen fönsterputsning och ingen färdknäpp ;) bara plopp.

• linamums

Det är så olika hur det är när det börjar . Jag hoppas det är dags för mig snart orkar inte mer känns det som . Har gått 36+5 så är ju ändå långt kvar om det inte sätter igång tidigare

• linamums

Många brukar säga att man blir lös i magen innan det är dags . Jag är hård . Då är det inte nära eller ??? Hehe

• Canie

En vecka innan började jag gå som en cowboy :) Kl 21 kom det lite geleklumpar, kl 03 vaknade jag av en blöt liten pöl då resten av proppen gick. En halvtimme senare kom första värken. Herregud shit tänkte jag :)

• linamums
    Canie skrev 2012-08-03 17:47:43 följande:
    En vecka innan började jag gå som en cowboy :) Kl 21 kom det lite geleklumpar, kl 03 vaknade jag av en blöt liten pöl då resten av proppen gick. En halvtimme senare kom första värken. Herregud shit tänkte jag :)

hehe gick du som en cowboy för ? Hade du ont eller fick det bara inte å gå på nå annat vis
  • Canie

Hehe jaa det hände nåt med bäckenet liksom. Höft ben och fötter blev liksom lite utåtroterade. I kombination med att bebbens huvud sjönk längre ner antar jag.

• Lääängtar

Med första gick jag över tiden 16 dagar och kände ingenting innan värkarna började komma regelbundet och smärtsamt redan från början. (Slemproppen hade börjat släppa redan i vecka 35)
    Med andra fick jag en lååång sammandragning två dagar efter bf som inte gjorde ont och efter det kom sammandragningarna oregelbundet hela dagen, men gjorde inte ont, och på kvällen så började de komma tätt och göra ont. (Slemproppen började lossna redan vecka 27)

junimamma.blogspot.com 21 år, fru & mamma till två
Svar på tråden Tecken på att förlossningen är på gång ??? Hur var det för er ?