• Längtan efter dig

Behöver hjälp! Vad ska jag ha för kläder på bröllop?

Ska på bröllop om ett par veckor och har ingen aning om vad jag ska ha på mig Det ska bjudas på grillning i trädgården efteråt, så man bör kanske ha lite ordentligare men ändå fina kläder. Tycker det är jättesvårt att hitta kläder som sitter hyfsat bra då jag är ganska bred om höfter/rumpa men har normal/smal midja. Jag vill ju inte se ut som ett tält!

Så tips på:

- Fina kläder som man kan ha på bröllop samt på brollöpsfest i en trädgård.
    - Ska vara smickrande för figuren och "trolla bort" breda höfter/rumpa.
    - Bör inte vara så jäkla dyr då jag just nu har begränsad budget. Typ 500 spänn.

• Svar på tråden Behöver hjälp! Vad ska jag ha för kläder på bröllop?
  • Maria112

urringat linne, midjelång kavaj och kort vidare kjol.. och gärna ett större halsband som drar blickarna uppåt.. försök låna det du inte redan har hemma :)

• tantS

Ta något där midjan framhävs. Kanske en klänning som går omlott över bysten och ihop i midjan? Jag har stor byst och stor rumpa och kör nästan bara såna klänningar :P Va inte rädd för att visa rumpa och lår! Man kan inte trolla bort det  (förutom med tält som gör att man ser jämntjock a la äpple ut) och det tycker jag inte min sak heller!

Typ omlott http://www.laredoute.se/d/Klanningar/Taillissime/_/N-1z141n2Z1z1407xZ1z141eh?Nr=358068 brukar jag ha =)

Svar på tråden Behöver hjälp! Vad ska jag ha för kläder på bröllop?