Ta cerazette samtidigt som p-stav, varför blödningar?
Jag har haft min p-stav i snart fem månader och har en del funderingar jag hoppas få svar på :)
innan så använde jag cerazette i ca 3 veckor bara.
I slutet av den lilla cerazette perioden så började jag få mens varje dag men när staven kom i skulle jag fortsätta ta pillerna i en vecka för att staven inte hunnit verka helt och då försvann mensen alltså under den veckan jag hade båda. Men sen kom den där j*vla mensen ändå och varje dag hade jag blödningar i flera månader (vet inte precis hur länge när de börja osv men hade minst lite varje dag).
Så eftersom jag hade två kartor cerazette kvar så tog jag oregelbundet ett piller dom dagarna jag helt enkelt inte ville ha mens och den va helt borta dom dagarna!! sökte massor och såg bara att nån skrev att man inte skulle ta de samtidigt, men varför? om jag gör de kanske två gånger i veckan max! kan de skada kroppen?
Sen en till grej jag undrar över för er som får blödningar av de preventimedel ni använder, får ni de hela tiden? för jag börjar nästan tro att jag får de endast vid stress eller liknande..
Är jag hemma själv några dagar och inte gör något är de helt som bortblåst, bråkar jag med pojkvännen, familjen, har en jobbig dag eller som nu när min syster va med om en allvarlig olycka då kommer de blödningar och inte lite heller.. Hur kan detta komma sig?