Kan det vara hormonerna?
Jag har pco-s. Fick diagnosen 2007, jag va då 20 år. Fram till för bara några veckor sedan har jag inte direkt ens kunnat se ett barn i min framtid. (Förutom under en kort sinnesförvirring på några månader 2010.) Därför har jag aldrig innan känt att min pco-s varit något större problem, förutom den manliga behåringen. Jag har under ca 5 år varit väldigt överviktig, ca 20-25 kg, men har nu börjat träna och äta rätt. Jag har tappat 10 kg, har 14 kg kvar innan målvikt. Och det är ju jättebra! Men nu till det lite läskiga(?).. För bara ett par veckor sedan kom en sån enorm barnlängtan över mig! Helt plötsligt från ingenstans! Jag har hela tiden haft en teori om att jag inte känt detta innan för att hormonerna inte är som hos en 'vanlig' kvinna.. Är det någon annan som varit med om liknande? Att det kommer sådär direkt vid viktminskning? Ska tilläggas att 2010 när jag fick för mig att jag ville ha en liten så hade jag också gått ner rätt mycket i vikt. Så kan det vara så? Att jag inte varit något barnhatande monster utan bara haft fel hormonnivåer?