• camillao

    Matproblem!!

    Hallå..

    Är alldeles ny här, och hoppas på att det finns någon som har bra svar, för nu börjar jag bli lite desperat.... Har en dotter som nu är 8,5 månad. Hon vägde bara strax under 1700 g när hon föddes (ej för tidigt) och dom första 10 minutrarna var det inte bra med henne. Andades inte som hon skulle och hjärtat slog inte heller som det skulle.

    Hon återhämtade sig dock snabbt och allt verkar frid och fröjd.. (Inga men från syrebrist har ännu upptäckts).

    Damen väger nu hela 5.110 g :)

    MEN.... Vi har, sen vi började med välling, haft problem.. Allt ifrån att äta lite till i princip total matvägran. Varit inlagda på sjukhus, och hon har börjat äta bra igen. Så har det gått bra några veckor och sen börjar det om. Nu får jag i henne mat MEN vilken kamp det kan vara. Hon sparkar, slår efter flaskan, spottar välling skriker, gråter vrider och vänder på huvudet och därimellan får jag i henne det hon bör få i sig. Jag ger henne bara välling just nu för att se att hon fortsätter äta bra, och ser allt bra ut på vågen så skka jag börja med mat igen. Men är det fler än jag som har dettaa bekymmer?? 

    Känns som jag provat det mesta nu. Just nu funkar det någotsånär att sätta henne i bilbarnstolen framför tv:n och fälla fram handtaget och hänga en filt över, så sikten åt sidorna försvinner. Men nu börjar det bli värre med skrik och gråt och mängden mat har minskat från mycket bra till bara godkännt..... Är det någon fas hon är i eller är detta onormalt?? Någon som har bra tips på vad jag kan göra?? Det är så frustrerande, när jag vet att hon verkligen måste få i sig bra med mat... Tacksam för tips och råd            

Svar på tråden Matproblem!!