• Månsten

Barnvagn till långa barn?

Ja som rubriken lyder Vilken barnvagn ska man ha som "räcker" längst?
    Både viktmässigt och längd?

Har en son som är 6 månader, våran vagn som är en gammal brio börjar bli väldigt dålig. Den får gå så länge den håller men snart är vi nog tvungna att byta vagn. Han en stor och lång pojk, vill fortfarande ha en sittvagn som man kan vända eller använda åt båda håll? Vilken vagn hade ni valt? Vill ha 4st fasta lufthjul då vi bor på landet.

• Svar på tråden Barnvagn till långa barn?
  • BinaBurner

Vår långa kille har suttit som en prins i vår Emmaljunga Citycross sedan han växte ur liggdelen och lärde sig sitta när han var 6 månader. Den är vändbar.

• Wimlan

Jag hade ett väldigt stort barn och valde en Silvercross, köpt i Danmark, då deras vagnar är större. Basson tror jag också håller samma mått. Om jag förstått det hela rätt har även Emmaljunga barnvagnar med danska standardmått men möjligtvis går den bara att köpa i Danmark. I Skåne kan man hitta dem begagnade på Blocket.

• Skit i det du

Emmaljunga, vi hade en Mondial som var stor och rymlig både i ligg och sittdelen =)

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Månsten

Emmaljunga verkar slå Brio storlekmässigt iallafall. Fast Brio har bästa "gunget" :)
    Är Mondial emmaljungas största modell? 

• VåfflaMedGlass

Brio Happy har funkat för oss. Om han växer ur liggdelen kan han ju ligga i den helt bakfällda sittdelen. Tänk på att inte alla barnvagnar har en helt plan sittdelen så det är ju inte en lösning på alla vagnar.

• Månsten
    VåfflaMedGlass skrev 2012-08-03 21:38:49 följande:
    Brio Happy har funkat för oss. Om han växer ur liggdelen kan han ju ligga i den helt bakfällda sittdelen. Tänk på att inte alla barnvagnar har en helt plan sittdelen så det är ju inte en lösning på alla vagnar.

Vi fick ta bort liggdelen när han var 4 månader mest för att han inte trivdes längre så vi kör endast sittdel.Väldigt sällan vi använder fullt liggläge faktiskt då sonen protesterar om han inte är super trött går de bra.  Måste ju vara bra längd på sittdelen.

• Cornellia

Helt klart vilken retrovagn som helst. Sonen som är 11 månader sover fortfarande i sin brio från -83.

Svar på tråden Barnvagn till långa barn?