• Anonym

"gemensam" vårdnad men allt ansvar..

om den ena föräldern flyttar iväg långt från barnen, avbokar alla samarbetssamtal, och inte bidrar med någonting överhuvudtaget till barnen... hur länge skulle ni skicka dom till föräldern såfort den har lust, och även skicka med allt de behöver utan att ställa några krav...?

• Svar på tråden "gemensam" vårdnad men allt ansvar..
  • Miss Black Rose

Ensam vårdnad för den som har hela ansvaret den andra har ju umgänge och väljer att inte va nära och dela vårdnaden ...jag skulle ställa krav det är den som inte har allt ansvar som ska fixa umgänget hämta / resor om denne flyttat långt bort .. Och vägrar denne sammarbets samtal sök ensamvårdnad ... Så kanske den andre förstår allvaret eller så väljer den som inte tar nåt ansvar bort sitt barn m.m och tycker att den med ansvar ska ha full vårdnad .. Den som har fullt ansvar ska ställa krav man gör ju allt för barnets bästa eller ?

• Anonym

är rädd att mamman i detta fallet skulle ställa till med stora problem om vi ansöker om enskild vårdnad...

• Miss Black Rose

Ja det är konstigt det där .. De vill inte ha sina barn mer än umgänge knappt...( kontrollbehov ...det har mitt barns pappa ) men krångla vill dom .. Och på deras villkor ska allt vara . Tro mej ja vet ... har en pappa till mitt barn som e lika .. Fast bor nära . Som skiter i sammarbets samtal och ansvar och dagligt ansvar / vårdnad/ kärlek. Ta fajten ställ krav . Ja ger mej då inte . Och när jag orkar mer då ansöker jag så får det bli vad det blir .. Och såklart det blir ett jäkla liv om ja känner han rätt ( ingen snäll person om man säger så ).. Men då får han ju välja ta sitt ansvar och sluta krångla eller ge mej det på papper och sluta krångla dvs försvinna mer finns en risk för det för att de vill ju så gärna jävlas så fort det kommer krav att ta ansvar ... Jag ställer krav och mitt ex blir som en tyst mus eller hotar eller flörtsam för att få som han vill alltså knappt ha sitt barn men ändå gå över gränsen å förfölja och spionera och kritisera hur jag uppfostrar och min familj allt e ju fel enligt han fast han vill ju inte ha sitt barn ändå ..... Han kan av boka sitt barn när som men ändå jävlas med mej och vända sitt barn i mot mej på alla sätt han kommer på ...( men funkar inte så bra för honom inget han säger är sant ) men han e då inte riktigt 100 . Stå på dej ta ingen skit och låt ditt barn må bra . Vet hur svårt det kan va och jag vet att jag väntar på rätt till fälle att ansöka för ja vet vilket liv det kan bli men de vill ju inte ha sina barn varför inte få det på papper så man har rätt att ta alla beslut man redan tar i vardagen . Kram

• h8him

Mamman har rätt till umgänge ändå. Men självklart ska hon betala underhåll om hon inte har barnet växelvis. Betalar hon inte så kan pappan ansöka om att få det via Fk. Får han barnbidraget?

Varför funderar du över hur länge man ska låta mamman ha umgänge och om man ska skicka med saker?

Hur gammalt barn handlar det om och hur har boendet sett ut tidigare? Hur långt har mamman flyttat och hur ska umgängesresor lösas?

• Miss Black Rose

Ja rätt till umgänge har dom ändå men det är väll ändå den som vill ha umgänge att ta ansvar för att det sker och allt runt om kring det . Och hon ska köpa de som behövs för barnet hos henne / honom . Ansvar hallå ! Ja har Underhålls stöd från fk får inte ett öre från pappan .. Han tror han hjälper så det räcker vilket e nada .

• Anonym

självklart ska barnen träffa sin mamma, trots att hon flydde från soc..flyttat utomlands o varit borta i ett år nu.. men vore ju bekvämt att ha ett underlag för hur umgänget och ekonomiska biten ska se ut...  

• Anonym

Men underhåll får ni väl från fsk?

• Anonym

pappan är rädd för vad hon kan hitta på om han gör något hon inte gillar, o därmed förlora barnen istället då hon ju är "mamman"..

Svar på tråden "gemensam" vårdnad men allt ansvar..