Sidika skrev 2012-08-04 17:15:33 följande:
prinsesstårta antar jag att jag måste kavla ut en stor bit marsipan...är det lätt? annars är ju prinsesstårta väldigt gott :)
jag brukar använda vanliga färdig kavlad och bara skära till :D so döljer jag skarvarna med lite gräddblommor eller marsipan rosor eller annan decore
Annars köra jag bara vanliga socker kakas bottnar som jag delar i tre delar t och fyller med tunt lager hallonsylt och blåbärs sylt och på med ett lock och sen vanilj kräm blandat med grädde så det inte blir så gräddigt på med en lock dra på lite grädde och på med en marsipan lock så har jag en tårta.
sen kör jag en till sockerkakas botten delar på tre delar, blandar marabo mint choklad med grädde och har längst ner, på med ett lock sen lite jordgubbssylt och vanlijkräm på med slut locket spritsar på vanlig grädde som jag haft vanilj socker i och täcker tårtan sidorna med och lite kakao grädde uppe på locket.
och så tårta tre. kör jag oftast en vanlig jordgubbstårta nu när det är sesång, sockerkaka igen tre delar som blöts med lite fruktcocktail saft, längst ner är det mosade jordgubbar sen på med ett lock och där lägger jag gräddblandad vaniljkräm och så på med slut locket täck med tunt täcke grädde och fyll med stora hela jordgubbar höst upp och skivade på sidorna.