• Anonym

Är detta normalt? (efter konisering)

Jag gjorde en konisering i Måndags (min första), allt gick bra. Blödde inget alls efteråt.
    Utan blödningen startade några timmar senare, sen avtog den. Har nu i flera dagar haft vattninga färgade flytningar, typ rosa/oranga. Antar att detta är för att det håller på att läka? Det kan ju vätskas ur sår.
    Men igår blev jag lite öm i magen och det börja komma blod igen, dock inte jätte mycket. Är det normalt?
    Känns lite som man är tillbaka på ruta 1 i läkningsprocessen när det börjar blöda igen.
    Och sen undrar jag ju om det är normalt att känna av molvärk flera dagar efter??

Är så nervös för infektion, så jag är kanske överdrivet uppmärksam på blödningarna/flytningarna, molvärk.

Så är detta normalt? Hur hade ni andra det dagarna efter koniseringen??

• Svar på tråden Är detta normalt? (efter konisering)
  • Midnight

Jag blödde bara väldigt lite precis efter. Hade ingen direkt värk heller. En aning öm första dagen. Däremot hade jag jättemycket flytningar precis som du beskriver. Hade dem mellan 4-6 veckor efter. Mycket illaluktande och färgade. Normalt fick jag höra. "var" brukar ju kunna se ut som du beskriver och det brukar lukta illa.

Tror inte du behöver oroa dig såvida du inte börjar blöda mycket

Glad

• Anonym
    Midnight skrev 2012-08-04 16:47:12 följande:

Jag blödde bara väldigt lite precis efter. Hade ingen direkt värk heller. En aning öm första dagen. Däremot hade jag jättemycket flytningar precis som du beskriver. Hade dem mellan 4-6 veckor efter. Mycket illaluktande och färgade. Normalt fick jag höra. "var" brukar ju kunna se ut som du beskriver och det brukar lukta illa.

Tror inte du behöver oroa dig såvida du inte börjar blöda mycket

Glad

Tack för ditt svar =) Antar att det är någon typ av Varblandning. Men reagera nog mest på att jag började blöda igår, och har som mensvärk även nu, med lite blödning. Men sen är jag i Ägglossningsperiod, så kan vara det som ger värk. Svårt att avgöra. Men får väll tänka som så att sålänge jag inte har överdrivet ont och blöder massor så är det nog ganska så lugnt. Man blir bara lite orolig då detta är något man inte gjort förut. Och vill ju gärna vara uppmärksam.
  • Midnight
    Anonym skrev 2012-08-04 17:29:34 följande:
    Tack för ditt svar =) Antar att det är någon typ av Varblandning. Men reagera nog mest på att jag började blöda igår, och har som mensvärk även nu, med lite blödning. Men sen är jag i Ägglossningsperiod, så kan vara det som ger värk. Svårt att avgöra. Men får väll tänka som så att sålänge jag inte har överdrivet ont och blöder massor så är det nog ganska så lugnt. Man blir bara lite orolig då detta är något man inte gjort förut. Och vill ju gärna vara uppmärksam.

Förstår dig, jag var också jätteorolig. Det är nog en kombination av ÄL och lite ömt runt såret låter det som. Men det blir nog bra!
    Ring sjukhuset och fråga annars Glad
Svar på tråden Är detta normalt? (efter konisering)