• Bella2012

Vilken bröstpump är bäst?

Hej hej,

Jag ammar min dotter som är 3v gammal och ibland fylls brösten på med mjölk mkt snabbt och på natten känns det som att de skall explodera.

Så nu funderar jag på att köpa en bröst pump men undrar vilken som är bäst?
    Manuell eller elektrisk?

Vad säger ni om Philips Avents? 

• Svar på tråden Vilken bröstpump är bäst?
  • Twinpeak2012

Medelas manuella pump är bra. Men ska du använda den jättemycket är det nog smidigare med en elektrisk.
    Jag hyr pump från BB men använder en manuell lite nu och då ändå.
    Är supernöjd med Medelas pump. 

Mamma till Herman & Finn födda den 7/2-2012
  • Bella2012

Min tanke är att använda den bara då och då när pappa eller mormor skall mata barnet om jag skulle behöva iväg själv någonstans.

Ringde till BB nu och de sa att det skulle löna sig bättre för mig att köpa en manuell hand pump 

• Twinpeak2012
    Bella2012 skrev 2012-08-04 17:28:51 följande:
    Min tanke är att använda den bara då och då när pappa eller mormor skall mata barnet om jag skulle behöva iväg själv någonstans.

Ringde till BB nu och de sa att det skulle löna sig bättre för mig att köpa en manuell hand pump 

Men då rekommenderar jag verkligen Medelas, finns i babybutiker och på apotek. Kostar ca 550kr och är så bra så jag åtminstone någon gång per dag struntar i att släpa fram det hyrda åbäket (som låter lite störande också) och använder min tysta handpump.
  • Twinpeak2012

Köp inte MAMs pump i alla fall! Köpte den först men tappade pumpen i golvet en gång och då var den obrukbar efter det. Den är gjord i hårdplast så den sprack.

Medelas är gjort i mjuk plast och är mycket tålig. 

• FruSen

Jag pumpade helt i ca 4 månader och delvis i ytterligare 4 månader då dottern inte sög (pga för kort tungband visade det sig senare).

Jag hade Philips avent manuella pump och den tyckte jag var kanonbra! Tyckte mkt bättre om den än den elektriska jag fick hyra från bb.

Jag tog dock bort den här lilla "silikonkudden" då jag tyckte den var obehagligt. På min Philips alltså

Har inte provat medelas som många rekommenderar.

• Bella2012
    FruSen skrev 2012-08-05 08:15:14 följande:
    Jag pumpade helt i ca 4 månader och delvis i ytterligare 4 månader då dottern inte sög (pga för kort tungband visade det sig senare).
    Jag hade Philips avent manuella pump och den tyckte jag var kanonbra! Tyckte mkt bättre om den än den elektriska jag fick hyra från bb.
    Jag tog dock bort den här lilla "silikonkudden" då jag tyckte den var obehagligt. På min Philips alltså

Har inte provat medelas som många rekommenderar.
    Just den har jag fått erbjudande att få köpa helt nytt och billigt men visste inte riktigt hur den var i jämförelse med de andra.

tack för input=) 
  • Neria

Jag tyckte också att Philips avent var jätte bra, den manuella. Iaf om man bara pumpar lite nu och då

• Bella2012
    Neria skrev 2012-08-05 08:20:02 följande:
    Jag tyckte också att Philips avent var jätte bra, den manuella. Iaf om man bara pumpar lite nu och då
    Det är den vanliga avent? Inte den som heter Isis lr?
  • denimbee

Nu har jag bara prövat elektrisk, men medelas Swing är underbar!! Har testat den som finns på sjukhus också och förutom att sjukhusets pumpar dubbelt så älskar jag min swing! Fick låna medelas mini elektric av en vän, men den låter för mycket tycker jag,

• Lillis80

Jag har bara använt Philips Avent manuell, och den har jag varit supernöjd med :)

• FruSen
    Bella2012 skrev 2012-08-05 10:34:43 följande:
    Då blir det nog denna:)

tack så mkt  
    Hoppas den fungerar på dig så som den gjorde på mig!
    Det är ju inte säkert att du kommer trivas med den lika bra som jag gjorde, alla är vi olika
    Men ett tips om du inte gilla den där "massagekudden"/silikonkudden - plocka bort den. Jag gillade den inte alls, det var obehagligt och pumpandet gick faktiskt sämre då jag hade den. När jag plockat bort kudden gick det hur smidigt och bra som helst!

Om man pumpar för hårt kan ibland den här lilla ventilen lossna fick jag erfara, men då är det bara att sätta tillbaka den igen
  • hejsvejs

Jag har varit nöjd med Avents manuella.

Svar på tråden Vilken bröstpump är bäst?