Liafia skrev 2012-08-07 20:52:12 följande:
Fru Fröken - lutar nu STARKT åt Rhodos. Vill bara veta några praktiska saker först om du har tid och ork?
Vi har varit på Rhodos i Rhodos stad 2 ggr tidigare innan vi fick barnen så vi har sett det mesta där men hur är det i Kallithea och området kring hotellet? Finns det något att se/äta/shoppa alls eller ligger hotellet helt öde?
Hur var maten i all inclusive, enformighet kan jag överleva men smaklöst, ofräscht, dålig kvalitet klarar jag inte.
Hur långt är det mellan poolområdena och vilket är bäst?
Vilken byggnad rekommenderar du att man bor i?
Hur "dålig" är egentligen stranden?
Verkligen verkligen tacksam för hjälpen.

Jag kan svara lite istället!

Runt hotellet finns just ingenting. Samhället/byn Kallithea ligger en bra bit söder om hotellet. Det finns en liten matbutik på hotellområdet (dyr), några hundra meter därifrån en riktig mataffär om man vill handla billigare. Vi tog taxi in till Rhodos stad på kvällarna för att se oss omkring och äta middag, taxin kostar 7 euro. Vi hade bara frukost, det var buffé och fanns hur mycket som helst att välja på.
Buffén köpte vi ett par kvällar, den var helt OK, 24 euro per vuxen och gratis för barn - och det var väl tur, för min dotter levde i princip på vattenmelon och pommes när vi var där....
Vi trivdes jättebra, bekvämt, luftkonditionerat, rymligt, bra pooler etc. Stranden precis nedanför hotellet är kanske inte den mest badvänliga, men eftersom barnen i princip vägrade att bada i havet så var vi mest vid poolen ändå.
Vilken byggnad som är bäst vet jag inte. Vi bodde på Athena. Fördeln är att man har nära till receptionen och butikerna. Tvättstuga finns i källaren i Athenabyggnaden, inget vi nyttjade men det kan ju bara bra att veta.
Det finns två poolområden, inte så nära varann, men båda poolområdena har vad man behöver.
Väljer ni all inclusive är det ju inga problem med ex. lunch, men vi som inte hade det lagade typ pasta och korv på rummet (lgh med pentry), betydligt billigare än att köpa mat i serveringen vid poolen, plus att det var skönt att få en paus från solen mitt på dagen.
På det stora hela tyckte jag att det var jättebra. Vi var där i juni.