• Anonym

Måste man komma över sitt ex helt innan man dejtar någon ny?

Jag undrar eftersom det känns nästan omöjligt för mig att komma över mitt ex, trots att jag försökt och försökt. Känns som att det kommer ta flera år. Saknar honom så otroligt, men vi kan inte vara tillsammans..

• Svar på tråden Måste man komma över sitt ex helt innan man dejtar någon ny?
  • Queenie70

Absolut inte. Enligt mig är det bästa sättet att komma över en gammal kärlek att hitta en ny. Även om det bara är en tillfällig relation. För varje date du lägger mellan dig och exet ju mer kommer han att falla i dimma!

• Anonym

Måste och måste. Tog tid för mig att komma över mitt ex. Hade andra förhållande efter mitt ex, men det slutade alltid med att jag gjorde slut, oftast pga känslor för exet. Sen ytterligare något år efter det träffade jag min stora kärlek som jag lever ihop med idag, plötsligt känns exet ett minne blott =)

Känn dig för, träffar du någon trevlig så testa och se vart det kan leda, för vem vet. Du kanske träffar en ännu större kärlek än ditt ex

• Anonym (Egen erfarenhet)

Ja.

Det kommer inte ta flera år. Ska det bli något seriöst är min uppfattning att man måste ha kommit över sitt ex.

Vissa saker kommer alltid att i viss mån göra ont/påverka en ny relation så man kanske inte ska blanda ihop "komma över" med "glömma"...

Hur länge sedan är det det tog slut? Vad hände?

• Anonym (Egen erfarenhet)

Liten rättning kanske; visst kan man dejta för dejtandets skull... Kan vara väldigt uppiggande Men man kanske ska vara noga med att dejta någon som "tål" att vara bara en dejt och lite till... Tror att det är extremt svårt att få till något seriöst så länge man inte är klar med det gamla.

• Anonym

Det tog slut för 9 månader sen, vi har dock träffats en del även efter att det tog slut. Har inte kunnat stå emot. Anledningen till att det tog slut var att han behandlade mig illa i början av förhållandet (för några år sen), gjorde saker som jag inte kan förlåta helt, och därför har det inte funkat senare heller. Vi vet båda två att det har hänt alldeles för mycket saker mellan oss och att dessa kommer upp om vi försöker vara tillsammans eller om vi umgås för mycket, och då blir det att vi bråkar konstant.  

• Skit i det du

Nä.. När du träffar en ny som förhoppningsvis är bättre lär du upptäcka hur irriterande ditt ex egentligen var, förhoppningsvis iaf.
    Men påpeka inte det för den nya bara så där jätteofta..

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Anonym

Jag gillar en kille rätt mycket, som jag dejtade i ca 2 månader, men vi slutade ses för att jag inte var klar med mina känslor för exet. Det är jag ju fortfarande inte, men frågan är om det vore dumt att ta upp kontakten med den andra killen?
    Jag är rätt säker på att han är ute efter något seriöst, och jag vill ju inte såra honom. Å andra sidan så förklarade jag för honom hur det låg till, att jag nyligen kommit ur ett jobbigt förhållande och inte har kommit över det helt, och han sa då att han "kan vänta på mig"... Jag ville inte "binda upp" honom så jag avslutade det helt ändå. Nu har vi pratat om att träffas igen men jag vet inte om jag borde vänta... Vad tycker ni om det??

Svar på tråden Måste man komma över sitt ex helt innan man dejtar någon ny?