• anne h

Boxer+Hemmabiosystem+teleslinga+TV -HUR kopplar jag det??

Jag behöver support!

Jag får inte ut ljudet från boxern på mer än en högtalare. Hur ska jag koppla för att få ut ljudet till fler högtalare??

Har följande:

LG HT304
    Sagem DVR-6280
    Audioscart Univox
    Samsung-tv vad nu den heter..  men den har väl inte så mkt med ljudet att göra då det kommer  från boxern..

Just nu är det kopplat med scart (scart till 6 rca som följde med LG) från sagem/audioutgång=>LG
    samt scart från sagem/tv-utgång=>Audioscart=>tv....

Jag måste få ljudet att fungera både ut i alla högtalarna OCH ut i teleslingan..
    Som det är kopplat nu fungerar slingan men som sagt; endast EN högtalare (höger fram) när jag har boxer på

MKT tacksam för hjälp!  

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Svar på tråden Boxer+Hemmabiosystem+teleslinga+TV -HUR kopplar jag det??
  • slazh

HDMI är ju väldigt trevligt annars och löser många problem. Antar att du har äldre grejer eftersom du använder scart istället

• anne h
    slazh skrev 2012-08-04 23:49:32 följande:
    HDMI är ju väldigt trevligt annars och löser många problem. Antar att du har äldre grejer eftersom du använder scart istället
    Finns även HDMI-sladd, ja, den sitter i LG och tv.  -dock måste ljudet gå från boxern via scart till audioscart univox för slingan, annars faller hela upplägget, då hör inte alla i familjen oavsett=icke acceptabelt.
    För de normalhörande ska ljudet gå via boxer till dvd-reciever (LG) (boxern har ingen HDMI, ska däremot bytas ut mot en med större hdd när jag får tummen ur och kan bestämma mig för vilken boxer som ska införskaffas, förmodlar det finns HDMI på nyare , men detta är NU och jag vill att det ska fungera bums )

Frågan är hur ljudet ska gå från boxer till recieverns högtalarutgångar.. vad gör jag för fel?

(med cd-skiva fungerar de bägge främre högtalarna samt subwoofer), fel även där alltså då det finns tre högtalare till som ska vara med i leken. Måste vara någon inställning jag missat, finns ju inga sladdar i det fallet att koppla fel ens
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Ronnie
    anne h skrev 2012-08-04 23:24:21 följande:
    Jag behöver support!

Jag får inte ut ljudet från boxern på mer än en högtalare. Hur ska jag koppla för att få ut ljudet till fler högtalare??

Har följande:

LG HT304
    Sagem DVR-6280
    Audioscart Univox
    Samsung-tv vad nu den heter..  men den har väl inte så mkt med ljudet att göra då det kommer  från boxern..

Just nu är det kopplat med scart (scart till 6 rca som följde med LG) från sagem/audioutgång=>LG
    samt scart från sagem/tv-utgång=>Audioscart=>tv....

Jag måste få ljudet att fungera både ut i alla högtalarna OCH ut i teleslingan..
    Som det är kopplat nu fungerar slingan men som sagt; endast EN högtalare (höger fram) när jag har boxer på

MKT tacksam för hjälp!  

Det är din SCART-6RCA som förmodligen är felvänd, olika för in och ut.
    Jag skulle koppla i slingan i TVn via den alternativa ingången på din Univox i stället för scart, finns väl Audio out på TVn?
    Den kombination du har så går det inte att få mer än stereo när du tittar på boxer vad jag kan se. HDMI på DVDn är bara en utgång, kan användas till TVn om du vill men en stereo RCA mellan boxen och din DVD bör fungera.
    Finns en liten guide för inkoppling här horbart.se/

Svar på tråden Boxer+Hemmabiosystem+teleslinga+TV -HUR kopplar jag det??