• Gaia

Dukandieten...Nu kör jag igång!!

Hej på er!!

I morgon kör jag igång min dukandiet..Attackfas!!
    Jag ska köra attackfasen i 7 dagar!!

Vore kul om det finns andra här som vill vara med och köra dieten med mig!!!!

Jag har själv varit överviktig i många år..och provat det mesta!

Pulver,Lchf,Gi,viktklubb,viktväktarna..you name it!!!

Om jag räknar alla kilona jag gått ner de senaste 10 åren..så hade jag varit försvunnen
    för länge sedan;)..men jag har varje gång plockat på mig dem igen..

Nu är det dax för en livstilsförändring..och den här dieten skulle jag kunna leva med..på längre sikt också!!

Så nu kör jag...
    Häng på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-05 00:39
    Här kommer lite trådar med info om dieten...

www.dukandiet.co.uk/

mabra.com/etikett/dukan-diet/

dukandieten.com/

ttp://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx&author=Pierre%20Dukan&fromproduct=true&gclid=CL-B8PCEz7ECFUcwmAodEQcAXQ

• Svar på tråden Dukandieten...Nu kör jag igång!!
  • Pissenisse

Jag hade tänkt börja med "ätamycketmycketmindre" dieten imorgon.. 
    Hur fungerar "dukandieten"? 

• Gaia

Det går nedåt:)

Jätteglad att se på vågen att vikten trillar åt rätt håll..

I dag har jag ätit kycklingfärs med mirakelnudlar..jättegott!!

I kväll blir det yougurt med en skvätt funlight...

Hoppas någon annan hopapr på tråden..blir ju lite roligare om man är fler;) 

• Pissenisse

Hej! 
    Jag spenderade söndagen med att läsa på. Och känner mig så taggad.
    Både jag och maken startade idag!
    Jag undrar däremot om du hoppat över attackfasen eftersom du ätit nudlar och yougurt redan?
    Jag hoppas också på en liten vikt minskning imorgon så jag ser att det fungerar, dock är jag beredd att kämpa ett tag innan då jag inte brukar se resultat så fort. 

• NollÅtta
    Pissenisse skrev 2012-08-06 23:27:33 följande:
    Hej! 
    Jag spenderade söndagen med att läsa på. Och känner mig så taggad.
    Både jag och maken startade idag!
    Jag undrar däremot om du hoppat över attackfasen eftersom du ätit nudlar och yougurt redan?
    Jag hoppas också på en liten vikt minskning imorgon så jag ser att det fungerar, dock är jag beredd att kämpa ett tag innan då jag inte brukar se resultat så fort. 
    Man får äta yoghurt. Mirakelnudlar innehåller ingenting i stort sett och är också ok.

När: Dag 1–7

Det här får du äta: Bara proteiner, det vill säga kött, fisk och lätta mejeriprodukter.

Bra mat för denna fas:

All typ av fisk och skaldjur Magert kött, tillagat utan matfett Kallskuret kött med lite fett, till exempel skinka och kalkon Kyckling och kalkon utan skinn Ägg Mejeriprodukter med lite fett, till exempel keso och naturell yoghurt.

Men själv käkar jag LCHF, var inne och läste bara av ren nyfikenhet. Ville bara önska lycka till

Den som är allas vän är ingens.
  • Gaia

Hallo...

Jo..precis så är det..jag har beställt mirakelnudlar..och det är ok på attackfasen..samma sak med vissa mejeriprodukter med låg fetthalt..och så lite socker i som möjligt..alltså inte yoghurt med frukt el liknande i..

Jag kör på 10 dagar med attackfasen..hittils har det gått bra,har nu kört i 5 dagar...
    Återkommer och berättar viktnedgången på sista dagens attackfas..

Kul om vi blir flera här i tråden...
    Jag har flera väninnor som gått ner många kilon på Dukan..så jag hoppas verkligen det här fungerar
    lika bra för mig!!

Tack nottåtta för dina lyckoönskningar..det behövs!!

Dagens matintag:

Frukost: lättyoughurt naturell med en klick keso i samt havrekli
    Melis: 2 ägg med keso o 2 msk kesella
    Lunch:Mirakelnudlar och stekt kycklingsfärs med lök
    mellis:1 litet pkt minikeso med fun light saft
    Middag: omelett med lök
    kväll 2 dl lättyoughurt med fun light saft...
    3 l vatten...

En bra dag i dag!!!...bara köra på!! 

• Gaia

jag kämpar på!!..går enkelt faktiskt..nu har jag 3 dagar kvar i attackfasen..skall bli kul att se hur mkt jag gått ner på de 10 dagarna!!!..Återkommer!

• Pissenisse

Bra jobbat Gaia!
    Jag utgick från att yougurt va min sockrade blåbärsyougurt som jag hade i kylen.. hahah tänkte inte ens på vanlig yougurt!
    De där nudlarna låter underbart..

Jag startade som sagt i måndags, de två första dagarn var jobbiga för jag hade inte riktigt grepp om hur jag skulle fixa till maten, det blev bara kött rakt av! Blev riktigt illamående..
    Nu går det bättre när jag börjat fixa lite bröd och liknande.. hittade några goda recept.

Jag har vägt mig varje morgon, funderar på att gå över i cruisefasen eftersom jag stått still i två dagar nu. Gick ner 1,6 kilo de första 4 dagarna.. Har bara tio kilo jag känner att jag behöver gå ner.
    Jag läste någonstans att man inte skulle fortsätta med attack ifall viktnedgången avtar för mycket.
    Maken har betydligt fler kilon så han kör på attack ett tag till.

Är du noga med havre klit? Jag äter det med lite yougurt på morgonen men börjar undra om det inte får motsatt effekt..

Har du fyllt i info på hemsidan och räknat ut deras förslag på när du skulle kunna nå målvikt?
    Jag gjorde det och det skulle va i mitten av oktober.. känns lite väl optimistiskt..

Har precis gjort mig av med 25 gravidkilon och står nu med de tio jag samlat på mig under år av hormonbehandlingar, de sitter stenhårt! 

Tack för tipset förresten, känner mig riktigt taggad! 

• bumblesweet

Jag är på!!! Hur mycket har ni gått ner?

• Marled91

Hej får jag skriva här i tråden och spara den till i början september och joina då?=) Det verkad vara en väldigt bra diet! Jag väntar bara tills gymkortet är inköpt ;)

Svar på tråden Dukandieten...Nu kör jag igång!!