• lindaothomas

Vilket test att se ägglossning?

Vilket test är bäst för att tydligast och säkrast upptäcka ägglossning? Finns så sjukt mycket olika varianter på märken och sorter... Vad är de bästa skulle ni säga? Aldrig själv testar men hört om nån fertilitetsmonitor? Glad för svar ;) mvh lindaothomas

• Svar på tråden Vilket test att se ägglossning?
  • Fruhn

Jag använder fertilitetsmonitorn då jag hade en förhoppning om att den skulle flagga några dagar inför ÄL, mina värden verkar dock inte vara tillräckliga. Men den visar min ägglossning och är väldigt tydlig. Dock är den ganska dyr, om ni ej provat några tester kan ni väl börja med vanligt Clearblue? Den ger en tydlig glad gubbe och för mig har det funkat att få utslag när jag testar morgonurin.
    Lycka till!

• lindaothomas

Har testat de flesta vanliga äl tester.. ;)
    Men Ja beställde fertilitetsmonitorn nu..
    Tänkte att de va lika bra.
    Unnar mig de. Hoppas de ger utslag..
    Måste Ja börja 1 dagen på mensen?
    De stog de. Min mens började i fredags och hoppas få den i veckan. Vill börja direkt ;)

• Fruhn

Tror att man kan efterregistrera upp till ett par tre dagar efter mensens start, så du får nog tyvärr vänta med monitorn till nästa mens.

• goding6666

Jag tycker absolut du ska pröva clearblues äl tester, 7 st för 255 kr eller va det kostar. Har både testlagrets o clearblues o på samma urin samma dag o tid så gav CB utslag med glad mun o testlagrets inte. Testa dom tycker jag. CB alltså. :) Lycka till!

• lindaothomas

Shit Shit Shit...
    Glad gubbe på äl testet idag ;)
    Hehe. Mysig helg de blir ;) perfekt!! ;)

De har aldrig nånsin visat glad gubbe förut men de gjorde den idag ;) hehe. Glaaaaaad ;)

• Fruhn

När du får glad gubbe är det ca 24-36h till ägglossning. Spermierna överlever längre än så. Mys på idag och imorgon samt ev. på måndag så har ni täckt in det. Lycka till!

• lindaothomas

Tack ;) spännande :)
    Hade glad gubbe bara imorse. Nu på dagen visa de rund ring...
    Men vi kär väl på ändå ?
    Hur länge har man glad gubbe annars?

• Fruhn

Kan vara att det bara syns i din morgonurin, att det nu på dagen är för utspätt. Men glad gubbe betyder ägglossning, så sluta testa och mys istället :)

• Fruhn

Vi försöker, men jag har hamnat förtidigt i klimakteriet, så det blir äggdonation för oss istället.
    Lycka till, håller tummarna!

Svar på tråden Vilket test att se ägglossning?