• Flo

Vilket norrländsk stad är mysigast/vackrast?

Med inspiration från tråden om norrländska favoritstäder: www.familjeliv.se/Forum-26-175/m65823208.html

Så vill jag passa på att fråga vilken norrländsk stad du tycker är vackrast / mysigast.
    Bortse från möjligheterna att få jobb, vilka affärer som finns, hur kommunikationerna ser ut, hur mycket husen kostar, vart du har flest vänner, hur klimatet är etc. 

BEDÖM ENDAST STADENS UTSEENDE!
    Alltifrån stadskärnan och torget till parker, sjöar, arkitektur, skogar, vägar osv.

Vilket stad är vackrast och väcker största mysighetsfaktorn utseendemässigt? 
    Kommentera gärna vilken/vilka av städerna du besökt och vilken du röstade på.

Eftersom Gävle är med i den andra omröstningen så valde jag att ta med Gävle även här. Hur jag än gör så kommer det skapa problem då det råder delade meningar om just Gävle. Trots diskussionerna om huruvida Gävle tillhör Norrland så valde jag alltså att ta med staden och jag vill att ni röstar som om Gävle tillhör Norrland även om NI inte tycker det. Denna omröstning innehåller även fler städer eftersom jag uppmärksammade att många tyckte om en stad som inte stod på listan (och jag tror att stadens utseende har en viss betydelse i ens favoritstad)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket norrländsk stad är mysigast/vackrast?
  • Flo

Jag har varit i alla städer förutom Bollnäs, Hudiksvall och Kiruna. 

Sundsvall, Umeå, Örnsköldsvik och Östersund är de vackraste/mysigaste städerna enligt mig!   

• BinaBurner

Piteå tycker jag bäst om. Tre av städerna på listan har jag inte besökt alls, men har bott i tre varav Piteå är en. Där trivdes jag extremt bra!

• Flo
    BinaBurner skrev 2012-08-05 14:21:27 följande:
    Piteå tycker jag bäst om. Tre av städerna på listan har jag inte besökt alls, men har bott i tre varav Piteå är en. Där trivdes jag extremt bra!
    Vilka är de övriga 2 som du har bott i och vad tycker du om de städerna rent generellt?
  • La Lola

Nu har jag inte varit i alla men Östersund svarar jag. Lite partiskt kanske.
    Härnösand är också otroligt fint! Också lite partiskt för där pluggar jag.

Sundsvall gillar jag inte alls.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Joelis
    La Lola skrev 2012-08-05 15:51:31 följande:
    Nu har jag inte varit i alla men Östersund svarar jag. Lite partiskt kanske.
    Härnösand är också otroligt fint! Också lite partiskt för där pluggar jag.

Sundsvall gillar jag inte alls.
    Varför gillar du inte sundsvall? Solig
  • BinaBurner

Bollnäs och Skellefteå är de andra två jag har bott i. Jag vet inte, de duger väl, men jag trivdes inte speciellt bra där!

• La Lola
    Joelis skrev 2012-08-05 18:30:11 följande:
    Varför gillar du inte sundsvall? Solig
    Tycker det ser....tråkigt ut bara....
    Men jag älskar Ikea!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Flo
    BinaBurner skrev 2012-08-05 19:26:54 följande:
    Bollnäs och Skellefteå är de andra två jag har bott i. Jag vet inte, de duger väl, men jag trivdes inte speciellt bra där!
    Skellefteå tycker jag inte alls om... Känns alldeles dött där.. Och då är jag ändå uppvuxen på en liten liten ort med inte ens 5000 invånare!
  • Flo
    La Lola skrev 2012-08-05 19:46:22 följande:
    Tycker det ser....tråkigt ut bara....
    Men jag älskar Ikea!
    Innerstaden (torget) är ju SÅ vacker!!  
    Härnösand tycker jag inte är så märkvärdigt, men har bara varit där en gång.
Svar på tråden Vilket norrländsk stad är mysigast/vackrast?