• pigglo

Skönhetsprodukter i skafferiet?

Efter att i många år letat efter den perfekta ansiktspeelingen och provat mig igenom stora delar av tillgängligt utbud så testade jag igår att använda bordssaltet. Till min stora förvåning slog det alla peelingkrämer jag någonsin testat med hästlängder.

Så nu är jag nyfiken, byter du ut någon skönhetsprodukt mot det som finns  hemma i skafferiet. Dela med dig av ditt bästa knep! Glad

• Svar på tråden Skönhetsprodukter i skafferiet?
  • Bonsaiii

Kaffe (frystorkat) blandat med strösocker och olja. Bästa kroppspeelingen mot celluliter!

• Themis

Solrosolja istället för hudlotion.

Det är både dumt och onödigt att lägga hundratals kronor på produkter som vanligen bara irriterar och torkar ut huden, tyvärr är de flesta kvinnor offer för reklamens makt.

/biokemisten

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • PolyPond

Rapsolja istället för hudkräm. Doftsätter den med växter.

• Themis
    PolyPond skrev 2012-08-08 22:02:49 följande:
    Rapsolja istället för hudkräm. Doftsätter den med växter.
    Rapsolja är bra men den luktar inget vidare. Solros tycker jag känns godare.
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • PolyPond
    Themis skrev 2012-08-08 22:08:03 följande:
    Rapsolja är bra men den luktar inget vidare. Solros tycker jag känns godare.
    Jag tycker det luktar gott när jag satt doft på det Känns bra att kunna använda sådant som växt på åkrarna intill huset också (våra arrendatorer odlar raps). Men vill jag köra det helt naturellt så skall jag ta ditt tips om solros. Olivolja har jag helt uteslutit. Vill ogärna lukta grekisk sallad. Flört
  • Fandango
    Bonsaiii skrev 2012-08-05 19:44:18 följande:
    Kaffe (frystorkat) blandat med strösocker och olja. Bästa kroppspeelingen mot celluliter!

Håller med! Däremot är det endast tillfälligt,att celluliter "försvinner". Men, skit samma, huvudsaken att dom kan vara borta ett tag i alla fall. :)
  • Fandango

Själv har jag blivit galen i kokosnöts olja. Smörjer in hela kroppen efter dusch, det är ett under för huden. Slät och fin blir man och det luktar gudomligt. Om kvällarna smetar jag även in ansiktshyn. Nej, kan får inte finnar, därmot hjälper det mot acne, ifall man har det. Men, det måste vara oraffinerat och virgin olja. Sen använder jag även ricin olja utspätt med olivolja i håret flera gånger i veckan. Dunderkur för skalp och hårväxt.

• SilverEmma

Socker och olivolja peelar jag med. Sen masserar jag ansiktet med jojobaolja och ricinolja en gång i veckan, rensar som sjutton. Tvättar ofta ansiktet med honung. Ibland skrubbar jag med bikarbonat och citronsaft.

• Bonsaiii

Fandango
    Ja tyvärr är det tillfälligt... :/ läste nånstans att brasilianska kvinnor lägger kaffe omslag runt lår och rumpa över natten. Men det lät lite bökigt så jag gjorde en peeling ist. :)

SilverEmma
    Hur gör du med bikarbonat och citron och vilken effekt får du?

Svar på tråden Skönhetsprodukter i skafferiet?