Terapi på Onsdag.
Kjäre Expert,
På Onsdag ska jag och min särbo på parterapi. Vi är 25 och 21 år gamla och väntar barn om ca. 3 veckor. I början hade hon stora problemer med graviditeten, mycket hormoner, tappa känslor för mig, på den tiden var vi sambos. Allt detta gjorde att vi gick ifrån varandra mer och mer, jag började ljuga om saker för henne för att jag visste att sanningen skulle såra henne ännu mer, hon fick reda på sanningen via andra källor och hon blev sur, hon bad mig att dra till helvete och aldrig komma tillbaka igen. Jag var väldig nere och några dagar efter det hände fick jag ett mail från ett ex, hon ville ha mig tillbaka, hon skrev alla de rätta orden till mig som gjorde att jag kännde mig som en värdefull människa igen. Jag svarade med trevliga ord, vi skrev en del och till slut började vi flirta lite, men bara på mail, vi sågs aldrig eller hade aldrig telefonkontakt. Min särbo fick dock reda på det här också.
Om ca. 3 veckor ska vi ha barn och just nu så pratar vi nästan inte med varandra. Jag är väldigt rädd för Onsdag. Jag vill bevisa för hon att jag har ändrat mig, jag vill visa hon att jag kan vara där för hon, jag vet att det inte går på en dag eller en vecka, sånt tar tid.
Hon förväntar sig att jag ska öppna mig på Onsdag, att jag ska bevisa för henne att jag har ändrat min inställning.
Min fråga, VAD eller HUR ska jag prata med terapeuten? Vad är det hon vill att jag ska säga, min särbo altså. Jag kan berätta hela allt för terapeuten, men är det det hon vill höra, saker som hon har hört mig säga många gånger förut, efter att allt hände? Snälla ge mig tips, för jag är rädd.
Meningen med terapin på Onsdag är att vi ska dit på grund av barnet. Vi vill fungera tillsammans så att barnet inte märker någonting.
Är tacksam för alla svar.