• Eromill

Namn som passar till Nathalie?

Jag skulle behöva hjälp med namn som passar till Nathalie.
    Både jag och sambon har fastnat för Nathalie som tilltalsnamn.
    Nu har vi bara problem att komma på namn som passar till just Nathalie.
    Förslag mottages gärna :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-06 14:35
    Kan tillägga att vi vill ha tilltalsnamnet först, följt av ett eller två andranamn
    Nathalie ____ _____

• Svar på tråden Namn som passar till Nathalie?
  • Dr to be

Hej! Lägg inte så stor vikt på att de ska passa ihop utan välj de namn ni gillar. Vår dotter heter SVEA Filippa Kristina. Svea för att vi kände att det var ett gediget tilltalsnamn som inte alla kommer heta på förskolan eller i skolan. Filippa för att vi tycker det är fint men inte finare än Svea. Kristina är ett släktnamn på min sida så det var givet. Får vi en dotter till kommer hon också få det som mellannamn

• hernameispekka
    Nathalie Svea Louice

Nova Nathalie 

Nathalie Perdita Marie 

Bianca Nathalie

Ronja Nathalie

Nathalie
    Leia Francine

Nathalie Belle

Nathalie Eleonora

Nathalie Isobelle

Nathalie Julia Sophia

Julia Nathalie

Rebecca Nathalie

Nathalie
    Manuella

Olinda Nathalie

Smilla Nathalie

Nathalie
    Theresia

Stella Nathalie

Tilde Nathalie Clarisse
  • Eromill
    Dr to be skrev 2012-08-06 10:52:47 följande:
    Hej! Lägg inte så stor vikt på att de ska passa ihop utan välj de namn ni gillar. Vår dotter heter SVEA Filippa Kristina. Svea för att vi kände att det var ett gediget tilltalsnamn som inte alla kommer heta på förskolan eller i skolan. Filippa för att vi tycker det är fint men inte finare än Svea. Kristina är ett släktnamn på min sida så det var givet. Får vi en dotter till kommer hon också få det som mellannamn
    Menade mer så att det flyter på, jag gillar typ Novali, fast tycker att Nathalie Novali låter lite konstigt ihop. Vill att namnet ska flyta på bra och att det inte stockar sig i munnen eller låter konstigt :)
    Namnen din dotter har tycker jag att passade bra ihop, så ni lyckades bra även om ni inte försökte isf :P
  • hernameispekka
    Eromill skrev 2012-08-06 14:31:36 följande:
    Menade mer så att det flyter på, jag gillar typ Novali, fast tycker att Nathalie Novali låter lite konstigt ihop. Vill att namnet ska flyta på bra och att det inte stockar sig i munnen eller låter konstigt :)
    Namnen din dotter har tycker jag att passade bra ihop, så ni lyckades bra även om ni inte försökte isf :P
    Ja, ge några förslag på vad för namn ni gillar så kan vi försöka pricka mer rätt. Är så svårt att plocka namn ur luften. Vad vill ni? Att det ska vara 1 eller 2 mellannamn? Måste Nathalie vara först eller går det bra att ha NAMN Nathalie NAMN tex? Är lättare att hjälpa när man har lite att gå efter :D
  • hernameispekka

Du kan ju tex ta tre namn och då bryta med ett namn mellan Nathalie och Novalie för att det ska låta bättre

Nathalie Maja Novalie 
    Nathalie Sanna Novalie 
    Nathalie Alba Novalie 

• Eromill

Tack för alla förslagen Hernameispekka, fanns många fina. Gillar t.ex. alla namn som slutar på belle, som Isabelle, Mirabelle osv
    Nova Nathalie är också jättefint, fast vi vill ha tilltalsnamnet först och sen andranamnen tyvärr och Nathalie Nova låter ju inte lika fint :(

• hernameispekka
    Eromill skrev 2012-08-06 14:34:26 följande:
    Tack för alla förslagen Hernameispekka, fanns många fina. Gillar t.ex. alla namn som slutar på belle, som Isabelle, Mirabelle osv
    Nova Nathalie är också jättefint, fast vi vill ha tilltalsnamnet först och sen andranamnen tyvärr och Nathalie Nova låter ju inte lika fint :(
    Okej, då ska jag försöka hitta några som känns bra! Eller hur är Nova Nathalie fint? Synd att det inte funkar...

Nathalie Lovisa Belle
    Nathalie Annabelle
    Nathalie Nova Isabelle
    Nathalie Isobelle
    Nathalie Mabelle 
    Nathalie Maybelle
    Nathalie Sibelle
    Nathalie Zobelle
    Nathalie Nova Zobelle
    Nathalie Nouvelle
    Nathalie Tuva Nouvelle
    Nathalie Tindra Maybelle
    Nathalie Tuva Belle
    Nathalie Nova Belle
    Nathalie Nova Elvira
    Nathalie My Ofelia
    Nathalie My Odette
    Nathalie Odette Zobelle
    Nathalie Odette Mabelle
    Nathalie Belle Odette
    Nathalie Odette Ottilia
    Nathalie My Ottilia
    Nathalie Paula Louice
    Nathalie Paula Novalie
    Nathalie Tuva Novalie
    Nathalie Novalee Belle
    Nathalie Paula Belle
    Nathalie Poppy Lee
    Nathalie Nova Li
    Nathalie Felicia Li
    Nathalie Moa Li
    Nathalie Moa Belle
    Nathalie Lilly Lo
    Nathalie Nova Lilly
    Nathalie Lilly Belle 
  • Eromill
    hernameispekka skrev 2012-08-06 14:34:24 följande:
    Du kan ju tex ta tre namn och då bryta med ett namn mellan Nathalie och Novalie för att det ska låta bättre

Nathalie Maja Novalie 
    Nathalie Sanna Novalie 
    Nathalie Alba Novalie 

Smart, så långt tänkte inte jag, haha! :P
    Du var då duktig på komma på mellannamn måste jag säga! :)
Svar på tråden Namn som passar till Nathalie?