• Anonym (desperat)

Jag bollas bara runt!!! Sköldkörteln...

Jag har lämnat blodprov, jag har 2,3 i tsh, fritt t4 10. Har massa symptom på sköldkörtelproblematik, det finns i familjen. Syrran hade samma problem när hon försökte få barn och hittade en läkare som gav henne levaxin och hon blev gravid när hon landade på 0,4 ca i TSH och mår nu jättebra såhär tio år efteråt. Hon medicinerar fortfarande. Hon låg ungefär som jag på gränsvärdet när hon fick sina missfall.

Jag  är 33, har haft tre tidiga mf. Min vårdcentral hjälper mig inte då de anser att jag ligger bra till på gränsvärdena för sköldkörteln.

Mama Mia Karlavägen anser oxå att jag ligger bra till, allt såg bra ut och de vill ej utreda mig vidare. Jag har frågat men ej fått svar... 

Jag har ringt Sophiahemmet som ej ville hjälpa till, de anser inte att jag haft tre mf då ett av dem var i v 5 och det är för tidigt för dem att kalla mf. De ville inte hjälpa mig trots att ett år gått heller.

Sankt görans klinik sa att jag måste kontakta en gyn för kromosomutredning. Jag hann ej berätta om min sköldkörtel för sköterskan, hon var jättetrevlig dock men samtalet gick väldigt fort.      

Nu väntar jag på att Hötorgets läkarhus ska öppna, de har en privat gyn som kanske kan hjälpa mig.

Snälla hjälp, jag håller på att gå under!! Jag MÅR DÅLIGT rent fysiskt och snart även mentalt! Och jag vill så gärna bli gravid, tänk om mina värden är de som orsakar mina missfall? Ingen tar mig på allvar...

Jag vet inte vart jag ska vända mig... Jag vill ha tips på privata gyn, läkare, vårdcentraler, vad som helst! 

Svar på tråden Jag bollas bara runt!!! Sköldkörteln...